نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750 : توانمند و باصرفه

۶۲۶ بازديد

با وجود اینکه مدت زمان زیادی از عرضه اینترنت VDSL و فیبر نوری در کشور ما نمیگذرد؛ اما اقبال عمومی نسبت به این دو نسل جدید اینترنت خانگی بسیار چشم‌گیر بوده و سبب شده که بازار خرید جدیدی برای مودم‌های پشتیبانی کننده از این دو ارتباط اینترنتی جدید شکل بگیرد. هزینه‌های بالای اینترنت دیتا در کنار حجم محدود آن‌ را می‌توان از جمله دلایلی دانست که امروزه در هر مکان قادر به مشاهده یک مودم اینترنت ثابت یا به عبارتی مودم ADSL هستیم. کمپانی D-Link که همواره از پیشتازان تولید سخت افزار و تجهیزات شبکه بوده است در زمینه تولید مودم‌های ADSL/VDSL نیز بیکار ننشسته و محصولات متنوعی را در این زمینه تولید و روانه بازار کرده است. مودم D-Link DSL-2877AL AC750 را می‌توان از پرطرفدارترین محصولات این کمپانی دانست که در بین کاربران ایرانی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. برخورداری از 4 پورت Lan) RJ-45) و یک پورت WAN در کنار توانایی اشتراک اینترنت بی‌سیم (Wireless) و پشتیبانی از پورت USB جهت استفاده از دانگل‌‌های اینترنت مختلف سبب شده تا مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 به یک محصول همه چیز تمام تبدیل شود. در ادامه‌ با نقد و بررسی همه جانبه مودم D-Link DSL-2877AL AC750، با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750 : معرفی اجمالی

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750

 

کمپانی نوپای D-Link که در زمان نگارش این مقاله تنها کمتر از 35 سال سن دارد؛ به خوبی توانسته با بزرگان صنعت شبکه همچون TP-Link به رقابت بپردازد و در این زمان اندک به خوبی جای خود را در میان کاربران باز کند. مودم D-Link DSL-2877AL AC750 را می‌توان یکی از جدیدترین محصولات این شرکت دانست که بسیار در بازار ایران مورد توجه قرار گرفته و از تقاضای بالایی برخوردار است. پشتیبانی از جدیدترین نسل اینترنت خانگی (VDSL) را می‌توان مهم ترین دلیل فروش بالای این محصول در کشور ما دانست. مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 از کلاس‌های ارتباطی ADSL و VDSL به طور تمام و کمال پشتیبانی می‌کند و از کیفیت ارتباطی بسیار بالایی برخوردار است. کیفیت بالای محصولات D-Link در کنار سیگنال‌های قوی این مودم سبب شده تا شاهد هیچ گونه قطعی اینترنتِ ناشی از مودم نباشیم. پشتیبانی از فرکانس کاری 5 مگاهرتز نیز در کنار پورت WAN، بخشی دیگر از ویژگی‌های کاربردی این مودم بوده؛ که در ادامه به طور مفصل مورد بحث قرار گرفته است.

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750 : طراحی ظاهری

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750

 

مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 از جمله معدود مودم‌هاییست که به صورت ایستاده قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل باید برای محل قرارگیری این مودم مکان مناسبی را در نظر بگیرید. مودم D-Link DSL-2877AL AC750 به سه آنتن خارجی مجهز شده که آنتن‌های کناری با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز مرتبط هستند و آنتن وسطی فرکانس ارتباطی 5.0 گیگاهرتزی را منتشر می‌کند. مودم D-Link DSL-2877AL AC750 در ابعادی معادل 20x14.5x5 سانتی متر طراحی شده که با قرار دادن مودم‌ها در مسیر مستقیم، از ارتفاعی نزدیک به 28 سانتی متر برخوردار می‌شود. چراغ‌های اعلان (Notification) به کار رفته در مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 نیز به صورت افقی در بالای این محصول قرار گرفته‌اند که به ترتیب از چپ به راست عبارتند از :

  • چراغ Power : نشان دهنده روشن یا خاموش بودن دستگاه می‌باشد.
  • چراغ DSL : این چراغ نشان دهنده برقراری ارتباط شما با شرکت تامین کننده اینترنت است. البته در صورتی که خطوط ارتباطی منزل شما نیز دچار مشکل باشند؛ این چراغ خاموش خواهد بود.
  • چراغ Internet : این چراغ زمانی که مودم در حالت آماده به کار است؛ به صورت مداوم روشن بوده و در زمان اتصال شما به اینترنت به صورت چشمک زن درخواهد آمد.
  • چراغ‌های Lan : این چراغ‌ها به صورت 4 چراغ پشت سر هم هستند که در صورت اتصال کابل لَن و اشتراک اینترنت از طریق این کابل‌ها، روشن خواهند شد.
  • چراغ‌های فرکانس کاری : چراغ‌های فرکانس به صورت دو چراغ با نمادهای 2.4 و 5 گیگاهرتز هستند که کنار یکدیگر قرار گرفته اند و نشان‌دهنده سرعت ارتباط شبکه هستند.
  • چراغ WPS : این چراغ نشان دهنده وضعیت امکان اتصال سریع می‌باشد. جدا از فواید و قابلیت های WPS، روشن بودن این قابلیت امنیت مودم شما را به شدت پایین خواهد آورد. پیشنهاد ما به شما اینست که همواره WPS مودم خود را خاموش نگه دارید.
  • چراغ USB : این چراغ نشان دهنده برقراری ارتباطِ فلش USB با مودم می‌باشد.

 

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750

 

در سمت چپ مودم D-Link DSL-2877AL AC750 نیز کلیدهای کاربردی این محصول قرار گرفته‌اند. این کلیدها نیز به ترتیب از بالا به پایین عبارتند از : کلید استفاده از فرکانس 2.4 گیگاهرتز، کلید استفاده از فرکانس 5 گیگاهرتز و در نهایت، کلید پاور (power) که با فاصله از دو کلید دیگر قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که این مودم از کلید RESET نیز بهره مند می‌باشد که در پشت دستگاه، و در فاصله پورت USB با درگاه WAN قرار گرفته است.

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750 : ویژگی‌های سخت افزاری و ارتباطی

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750

 

سخت افزار و قدرت ارتباط، مهم ترین ویژگی‌های هر مودم هستند که نشان دهنده کیفیت ارتباطی و قیمت مودم می‌باشند. مودم D-Link DSL-2877AL AC750 یک مودم عادی نیست و در حقیقت یک مودم روتر است که ما برای راحتی بیشتر، از همان اصطلاح عامیانه مودم برای اشاره به آن استفاده می‌کنیم. در ابتدا بهتر است بدانید که مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 از کلاس‌های ارتباطی ADSL ،ADSL2+ ،VDSL و VDSL 2 پشتیبانی می‌کند. اگر از کلاس‌های ارتباطی اطلاعی ندارید مشکلی نیست؛ چراکه به زبان ساده این مودم از کلیه ارتباطات اینترنتی موجود در ایران به جز اینترنت فیبر نوری پشتیبانی خواهد کرد.

این مودم علاوه بر فرکانس 2.4 گیگاهرتز، از فرکانس 5 گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند که سرعت انتقال برای فرکانس 2.4 گیگاهرتز برابر با 300 مگابایت بر ثانیه بوده و این مقدار در فرکانس 5 گیگاهرتز به مقدار قابل توجه 433 مگابایت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

در رابطه با ارتباط وایفای (WiFi) مودم D-Link DSL-2877AL AC750 نیز، نکته خاصی مشاهده نمی‌شود و کمپانی دی لینک به استفاده از امکانات همیشگی بسنده کرده است.

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750 : پورت‌های ارتباطی

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750

 

اگر پورت‌های ارتباطی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ خرید مودم D-Link DSL-2877AL AC750 می‌تواند بهترین گزینه موجود برای قرارگیری در سبد خرید شما باشد. تنوع بالای پورت‌ها از بزرگترین برتری‌های این مودم D-Link می‌باشد که از پس نیاز هر کاربری برخواهد آمد. پورت‌های مودم دی لینک DSL-2877AL AC750، به ترتیب از چپ به راست عبارتند از :

پورت RJ-11 یا DSL : این پورت، ارتباط مودم با شبکه خارجی (ارائه دهنده اینترنت) را مهیا می‌سازد. پس از خرید و فعالسازی طرح اینترنتی خود، با اتصال مودم D-Link DSL-2877AL AC750 به ورودی تلفن و گاها اتصالات ماهواره‌ای می‌توانید به منبع داده متصل شده و از ارتباط اینترنتی برخوردار شوید.

پورت USB 2.0 : پورت USB کاربردهای گوناگونی در هنگام اتصال به مودم خواهد داشت، که ما در پایین به سه مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • آپدیت و به روزرسانی منوی BIOS و محیط نرم افزاری مودم
  • اشتراک فایل‌های موجود بر روی فلش USB با شبکه محلی
  • اتصال دانگل اینترنت دیتا و به اشتراک گذاری آن از طریق ارتباط بی‌سیم (Wireless)

 

پورت‌های RJ-45 یا Lan : در قسمت پشتی مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 با 4 پورت LAN روبه‌رو هستیم که ارتباطات مودم با شبکه محلی (Local) را فراهم می‌سازند. ساده ترین مثال استفاده از پورت LAN، استفاده از این پورت به منظور اشتراک اینترنت با سیستم‌های رومیزی و یا دستگاه‌های کارتخوان می‌باشد.

پورت WAN : این پورت در کنار پورت‌های لَن قرار گرفته و با رنگ قرمز از سایر پورت‌ها متمایز شده است. به طور مختصر، کاربرد پورت WAN را می‌توان به ارتباط میان شبکه‌های با فاصله بسیار زیاد از هم، مانند ارتباط میان چند شهر یا کشور خلاصه کرد.

ورودی نیرو یا Power : همان طور که مشخص است؛ این پورت وظیفه تامین انرژی مصرفی مودم D-Link DSL-2877AL AC750 را بر عهده دارد. آداپتور مورد استفاده برای این مودم از نوع 12V/2A می‌باشد.

البته مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 به دو عدد درگاه USB مجهز شده است که پورت دیگر در سمت چپ دستگاه و در فاصله کلید پاور با کلیدهای فرکانس قرار گرفته است.

 

نتیجه نهایی :

مودم D-Link DSL-2877AL AC750 را می‌توان یکی از بهترین مودم‌روترهای موجود در بازار دانست که علاوه بر اینترنت ADSL، از سطح جدید اینترنت خانگی یعنی VDSL نیز پشتیبانی می‌کند. قیمت مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 در کنار ویژگی‌هایی همچون طراحی زیبا، پشتیبانی از فرکانس 5 گیگاهرتز و همچنین دارا بودن پورت WAN سبب شده تا این مودم از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار باشد. اگر به دنبال خرید مودم با کیفیت و بروز هستید؛ مودم D-Link DSL-2877AL AC750 می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

اگر بنا به هر دلیلی احساس می‌کنید که این مودم نیازهای شما را برطرف نخواهد کرد؛ به شما پیشنهاد می‌کنم که با مراجعه به لیست مودم‌‌ها نسبت به مقایسه و بررسی سایر محصولات موجود در این لیست اقدام نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی، همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران عزیز هستند.

 

نقاط قوت :

  • پشتیبانی از فرکانس کاری 5 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از اینترنت VDSL
  • آنتن دهی بسیار قوی به دلیل استفاده از 3 آنتن خارجی
  • برخورداری از پورت WAN

 

نقاط ضعف :

  • عدم پشتیبانی از اینترنت فیبر نوری
  • طراحی نامناسب و بدنه شکننده
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.