نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 120s | کوچک و دوست داشتنی!

۶۹۲ بازديد

نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 120s | کوچک و دوست داشتنی! Lenovo (لنوو)

یکی از کارهایی که شرکت لنوو (Lenovo) در آن تبحر خاصی دارد، تولید لپ‌تاپ‌های اقتصادی است. لپ‌تاپ‌هایی با سیستم‌های سخت‌افزاری معمولی که برای افرادی طراحی می‌شوند که اصلا کار حرفه‌ای‌ که نیازمند توان پردازشی بالا داشته باشد را با لپ‌تاپ ندارند. استفاده از سخت‌افزار بهینه مناسب برای انجام‌ کارهای ساده و روزمره باعث شده که قیمت لپ‌تاپ لنوو در این رده کاربری بسیار مناسب باشد.

برخلاف عموم لپ‌تاپ‌های بازار که صفحه‌نمایش‌های 15 اینچی دارند، گروهی دیگر از لپ‌تاپ‌ها با صفحه‌نمایش کوچک‌تر ویژه کسانی که جابه‌جایی و همیشه همراه داشتن لپ‌تاپ برای‌شان اولیت دارد، ساخته می‌شوند. شرکت لنوو لپ‌تاپ Ideapad 120s با صفحه‌نمایش 11.6 اینچی روانه بازار کرده است. استفاده از این صفحه‌نمایش کوچک در اولین مرحله باعث شده که ابعاد لپ‌‌تاپ بسیار جمع‌وجور باشد. به همین خاطر می‌توانید با خیال راحت این لپ‌تاپ را همه‌جا همراه خود داشته باشید. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ آیدیاپد 120 اس این اجازه را به‌شما می‌دهد که در محیط‌هایی مثل پارک، کتابخانه، اتاق کنفرانس، سمینار، دانشگاه و... به‌راحتی از آن استفاده کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 120s

 

ساخت لپ‌تاپ برای استفاده روزمره، سیستم سخت‌افزاری چندان قدرتمندی نمی‌خواهد و تنها کافی است که انتخاب یک سیستم پردازشی بهینه، شرکت سازنده خیال شما را از انجام امور روزانه راحت کند. لپ‌تاپ لنوو Ideapad 120s با پردازنده Intel Celeron و شماره سری N3350 و محدوده سرعت پردازنده 1.1 تا 2.4 گیگاهرتز روانه بازار شده است. این پردازنده تک‌ هسته‌ای ساخته اینتل، شما را در پردازش امور ساده روزانه به بهترین شکل همراهی می‌کند. در کنار پردازنده نیز از کارت گرافیکی ساخته شرکت اینتل استفاده شده است. Intel HD Graphics 500 وظیفه پردازش اطلاعات تصویری را بر روی این لپ‌تاپ دارد. حافظه رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 و هارد دیسک 500 گیگابایتی هم از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری لپ‌تاپ Ideapad 120s هستند. قیمت لپ‌تاپ Ideapad 120s با توجه به سیستم سخت‌افزاری قرار گرفته بر روی آن بسیار مناسب بوده و با خرید Ideapad 120s به یک لپ‌تاپ اقتصادی برای انجام کارهای روزانه خود دسترسی خواهید داشت.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 120s

 

طراحی و کیفیت ساخت Ideapad 120s

لپ‌تاپ لنوو Ideapad 120s از لحاظ طراحی جز لپ‌تاپ‌های زیبا این شرکت قرار می‌گیرد. به‌جز ابعاد کوچک لپ‌تاپ، ضخامت و طراحی شیک و ساده پنل داخلی، باعث شده با لپ‌تاپی جذاب طرف باشیم. همچنین لنوو برای پاسخ‌گویی به سلیقه‌های مختلف کاربران، این لپ‌تاپ را با 4 رنگ مختلف روانه بازار کرده است. خاکستری، سفید، آبی و صورتی، رنگ‌های متنوع این لپ‌تاپ هستند. لپ‌تاپ Ideapad 120s شرکت لنوو ابعادی معادل 17.7 × 200 × 288 میلی‌متر است. ضخامت 1.7 سانتی‌متری لپ‌تاپ و وزن 1.15 کیلوگرمی آن از ویژگی‌های ظاهری این لپ‌تاپ هستند.

بدنه لپ‌تاپ آیدیاپد 120 اس تماما از پلاستیک ساخته شده است که با توجه به رده کاربری آن کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. ابعاد کوچک لپ‌تاپ به‌واسطه صفحه‌نمایش 11.6 اینچی و استفاده از پلاستیک فشرده در ساخت آن، باعث شده لپ‌تاپ Ideapad 120s گزینه بسیار مناسبی برای افرادی باشند که قصد دارند همه‌جا از لپ‌تاپ خود استفاده کنند. وزن 1.15 کیلوگرمی این لپ‌تاپ که یکی از ویژگی‌های مثبت آن است، این اجازه را به شما می‌دهد که بتوانید در هر مدل کیف و کوله، Ideapad 120s را همراه خود اشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 120s

 

صفحه‌نمایش

همان‌طور که اشاره شد لپ‌تاپ Ideapad 120s یک صفحه‌نمایش 11.6 اینچی دارد. پنل صفحه‌نمایش لپ‌تاپ از نوع TFT است که نسبت تصویر 16 به 9 دارد. صفحه‌نمایش با کیفیت HD و رزولوشن 1366x768 و روکش مات (Anti-Glare)، کیفیت بسیارخوبی را برای لپ‌تاپ به‌همراه دارد. استفاده از پنل TFT مصرف باتری کمی داشته و از همین رو به شارژدهی لپ‌تاپ کمک کرده است. همچنین استفاده از روکش مات هم باعث شده که بتوانید با خیال راحت از آن در محیط‌های باز با شرایط نوری قوی کار کنید. روکش مات از منعکس شدن نور توسط صفحه‌نمایش جلوگیری می‌کند. همچنین لازم به‌ذکر است که پنل صفحه‌نمایش لپ‌تاپ Ideapad 120s به‌صورت کامل به عقب بر می‌گردد و می‌توانید آن را به‌صورت تخت با زاویه 180 درجه نیز قرار دهید. این قابلیت این اجازه را به شما می‌دهد که پنل صفحه‌نمایش را به راحتی هر زاویه‌ای که می‌خواهید قرار دهید.

درست بالای پنل صفحه‌نمایش لپ‌تاپ Ideapad 120s، لنوو از وب‌کم VGA استفاده کرده است. استفاده از وب‌کم با کیفیت دوربین 0.3 مگاپیکسل بر روی لپ‌تاپی در این رده کاربری کاملا منطقی است. در مجموع با خرید لپ‌تاپ Ideapad 120s با قیمت مناسب به لپ‌تاپی کارآمد با صفحه‌نمایش با کیفیت برای انجام کارهای روزانه خود دسترسی خواهید داشت.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 120s

 

کیبورد

کیبورد لپ‌تاپ Ideapad 120s از نوع جزیره‌ای است و همه کلیدها با اندازه بزرگ و فاصله استاندارد در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. با توجه به ابعاد لپ‌تاپ و رده کاربری آن، از کلیدهای ماشین‌حساب (قسمت مربوط به اعداد) بر روی لپ‌تاپ استفاده نشده است. از همین رو لپ‌تاپ چندان برای انجام کارهای حسابداری و حساب‌رسی مناسب نیست. همه کلیدهای لپ‌تاپ با اندازه بزرگ و الگوی طراحی همیشگی لپ‌تاپ‌های لنوو بر روی سطح پنل داخلی قرار گرفته‌اند. لازم به‌ذکر است که کلیدهای لپ‌تاپ به‌ نور پس‌زمینه مجهز نیستند. همچنین تمامی کلیدهای کیبورد یک سطح پایین‌تر از سطح قسمت استراحت‌گاه دست قرار گرفته‌اند تا هنگام کار با آن‌ها، تجربه تایپ بهتری داشته باشید. تاچ‌پد (Touch Pad) لپ‌تاپ هم به‌صورت یک‌تکه و بزرگ در قسمت استراحت‌گاه دست قرار گرفته که از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند. تاچ‌پد لپ‌تاپ Ideapad 120s نسبت به ابعاد لپ‌تاپ، بزرگ‌تر از حد معمول است و به‌شما این اجازه را می‌دهد که برای انجام کارهای خود بدون نیاز به ماوس، از آن استفاده کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 120s

 

پورت‌ها و بلندگو

یکی از قسمت‌هایی که لنوو در آن فراتر از سطح انتظار عمل کرده است، مربوط به بخش پورت‌ها و اتصالات است. در لپ‌تاپ Ideapad 120s با وجود ضخامت کم بدنه، لنوو از پورت‌های ضروری و کاربردی استفاده کرده است. بر روی لبه سمت راست یک پورت USB 3.0، جک 3.5 میلیمتری هدفون و کارت‌خوان Micro SD قرار گرفته است. در سمت دیگر هم علاوه بر ورودی کابل برق، یک پورت USB 3.0 دیگر، خروجی تصویر HDMI و USB Type-C استفاده شده است. با توجه به قیمت لپ‌تاپ Ideapad 120s و رده کاربری، ابعاد کوچک و ضخامت کم بدنه، وجود این پورت‌ها بر روی لپ‌تاپ بسیار خوب است.

بلندگوهای لپ‌تاپ لنوو آپدیاپد 120 اس از نوع استریو است. 2 بلندگو داخلی این لپ‌تاپ با توان 1 وات برای پخش موزیک در یک اتاق آرام مناسب هستند و در استفاده روزمزه شما را همراهی می‌کنند. اما برای گوش دادن به موسیقی با کیفیت و بلندی صدا بهتر می‌توانید از هدفون نیز استفاده کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 120s

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

لنوو Ideapad 120s برای استفاده روزمره و ویژه کسانی طراحی شده است که قصد انجام‌ کارهای حرفه‌ای با لپ‌تاپ ندارند. به همین خاطر در ساخت لپ‌تاپ از سیستم سخت‌افزاری ساده استفاده شده است. برای پردازش اطلاعات از پردازنده Intel Celeron N3350 با سرعت 1.1 گیگاهرتز استفاده شده است. سرعت این پردازنده تک‌ هسته‌ای در هنگام انجام پردازش‌های سنگین‌تر تا 2.4 گیگاهرتز در حالت توربو (Turbo Boost) افزایش پیدا می‌کند. در کنار این پردازنده از کارت گرافیک متناسب آن یعنی Intel HD Graphics 500 استفاده شده است. حافظه رم (RAM) لپ‌تاپ لنوو Ideapad 120s ظرفیت 4 گیگابایتی از نوع DDR4 دارد.

در مجموع سیستم سخت‌افزاری لپ‌تاپ Ideapad 120s برای استفاده روزانه کاملا مناسب است. شما علاوه بر کار با نرم‌افزارهای خود ویندوز، می‌توانید از نرم‌افزارهایی مثل سری آفیس هم به‌راحتی استفاده کنید. با توجه به رده کاربری لپ‌تاپ، هارد دیسک بسیار خوبی بر روی لپ‌تاپ قرار گرفته است. 500 گیگابایت حافظه داخلی، فضای مناسبی را برای ذخیره‌سازی اطلاعات در اختیار شما می‌گذارد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 120s

 

یکی از ویژگی‌های مثبت لپ‌تاپ لنوو Ideapad 120s مربوط به باتری آن می‌شود. باتری دو سلولی لیتیوم‌-یونی این لپ‌تاپ با ظرفیت 32 وات‌ساعت، شارژدهی فوق‌العاده 8 ساعتی را به‌همراه دارد. استفاده از سیستم پردازشی بهینه و همچنین صفحه‌نمایش با پنل TFT از دلایل شارژدهی بسیار خوب این لپ‌تاپ هستند. ابعاد کوچک و جمع‌وجور، وزن کم و شارژدهی خوب به‌شما این اجازه را می‌دهد، به‌راحتی لپ‌تاپ را همه‌جا همراه خود داشته باشید و نگران خالی شدن باتری آن نباشید. در مجموع با خرید لپ‌تاپ لنوو Ideapad 120s با قیمت مناسب به سخت‌افزاری بهینه و کارآمد برای انجام کلیه کارهای روزانه خود دسترسی خواهید داشت.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 120s

 

نتیجه‌گیری

لپ‌تاپ لنوو Ideapad 120s یک لپ‌تاپ در رده کاربری لپ‌تاپ‌های عمومی است که برای انجام کارهای رومزره طراحی شده است. لنوو در ساخت لپ‌تاپ Ideapad 120s به‌جای استفاده از قطعات سخت‌افزاری رده بالا، از کارآمدترین و بهینه‌ترین آن‌ها برای انجام کارهای روزانه استفاده کرده است تا قیمت لپ‌تاپ از هم‌رده‌های خود بسیار کمتر باشد. علاوه بر سیستم پردازشی بهینه، صفحه‌نمایش با کیفیت HD و شارژدهی 8 ساعته باتری هم از دیگر ویژگی‌های مثبت این لپ‌تاپ هستند. قیمت لپ‌تاپ Ideapad 120s با توجه به لپ‌تاپ‌های مشابه بسیار مناسب بوده و شما با خرید لپ‌تاپ لنوو Ideapad 120s به یک لپ‌تاپ 11.6 اینچی مناسب برای انجام کارهای روزانه دسترسی خواهید داشت.

 

نکات مثبت

  • طراحی بدنه سبک و جمع‌وجور
  • صفحه‌نمایش با کیفیت HD و روکش مات
  • سیستم سخت‌افزاری کارآمد
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نکات منفی

  • -

نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 120s

دوست داشتن خود برای شما چه معنایی دارد؟

اگر هنوز کاملا متوجه نشده اید که دوست داشتن خودمان یعنی چه، به موارد زیر توجه کنید. دوست داشته خود می تواند یکی از معانی زیر را داشته باشد:

  • صحبت کردن درباره خودمان با محبت و عشق
  • در اولویت قرار دادن خودمان
  • خودداری از قضاوت کردن درباره خودمان
  • اعتماد به خودمان
  • صادق بودن نسبت به خودمان
  • خوش برخورد بودن با خودمان
  • تعیین مرزهای سالم برای خودمان
  • بخشیدن خودمان وقتی فکر می کنیم به اندازه کافی خوب نیستیم یا خوب عمل نمی کنیم

برای خیلی ها، دوست داشتن خود راهی برای خود مراقبتی شان محسوب می شود. برای اینکه خود مراقبتی را تمرین کنیم اول از همه باید اصول اولیه آن را یاد بگیرید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.