نقد و بررسی گلکسی A80 سامسونگ: یک گوشی خاص و با کیفیت

۷۷۹ بازديد

در بین سری گوشی های گلکسی A سال 2019 سامسونگ، گوشی Galaxy A80 متفاوت ترین و خاص ترین محصول است. این گوشی از بدنه‌ای بسیار بزرگ، صفحه نمایشی 6.7 اینچی و دوربین پاپ‌آپ با مکانیزم کشویی بهره می‌برد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A80 سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 

مقدمه

متفاوت ترین گوشی از سری محصولات گلکسی A 2019 سامسونگ، گوشی گلکسی A80 است که برخلاف دیگر گوشی های سری گلکسی A 2019 این شرکت یک سبک طراحی کاملا متفاوت را ارائه می‌کند. دوربین این گوشی در لبه فوقانی بدنه آن نصب شده و قابلیت چرخش 360 درجه‌ای دارد و می‌تواند همزمان نقش دوربین سلفی و اصلی گوشی را ایفاء کند. ضمنا دوربین این گوشی از نوع پاپ آپ است که در ادامه بررسی بیشتر در مورد جزئیات آن صحبت می‌کنیم. قیمت گلکسی A80 شاید در مقایسه با قیمت دیگر گوشی های سری گلکسی A سامسونگ چندان مقرون به صرفه نباشد اما این گوشی ویژگی هایی را در خود جای داده که واقعا ارزش صرف هزینه برای خرید را دارند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A80 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید و Galaxy A80 سامسونگ از گزینه های خرید پیش رویتان است، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی A80 سامسونگ: طراحی و ظاهر

اصلی ترین مسئله‌ای که مابین گوشی سامسونگ Galaxy A80 و دیگر گوشی های سری گلکسی A این شرکت تفاوت ایجاد می‌کند مربوط به سبک طراحی دستگاه می‌شود. سامسونگ در طراحی این گوشی از یک زبان طراحی کاملا متفاوت و خاص استفاده کرده که بخش اصلی آن مربوط به دوربین دستگاه می‌شود. دوربین این گوشی سه‌گانه بوده و برخلاف دیگر گوشی های سری Galaxy A 2019 به صورت افقی در لبه فوقانی قاب پشت آن تعبیه شده است. این دوربین از دو مکانیزم حرکتی مختلف پشتیبانی می‌کند. اول مکانیزم قابلیت چرخش 360 درجه‌ای آن است و دومین مکانیزم مربوط به پاپ آپ بودن آن می‌شود. منظور از پاپ آپ بودن دوربین گوشی آن است که بخش فوقانی قاب دستگاه که شامل لنز دوربین می‌شود به صورت کشویی قابلیت بالا و پایین شدن دارد. یعنی با بالا آمدن بخش کشویی قاب دستگاه دوربین سلفی آن نمایان می‌شود و در حالت عادی هیچ لنز دوربین سلفی روی پنل جلوی گوشی نصب نیست و دیده نمی‌شود. دوربین سه‌گانه Galaxy A80 با توجه به امکان چرخش 360 درجه می‌تواند هم نقش دوربین اصلی و هم نقش دوربین سلفی دستگاه را ایفاء کند. یعنی در حالت عادی، دوربین سه‌گانه آن نقش دوربین اصلی یا پشت را ایفاء می‌کند و با فعالسازی دوربین سلفی، بخش فوقانی قاب گوشی به صورت کشویی به سمت بالا هدایت شده و همزمان با این کار، دوربین دستگاه 360 درجه می‌چرخد و نقش دوربین سلفی گلکسی A80 را ایفاء خواهد کرد.

 

بررسی گلکسی A80 سامسونگ

 

جالب است بدانید که تمام مراحل نام برده شده با فعالسازی دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی A80 به طور خودکار انجام می‌شوند. یعنی کاربر با مراجعه به اپلیکیشن دوربین دستگاه و فعالسازی حالت عکسبرداری سلفی، شاهد بالا آمدن حالت کشویی بخش فوقانی قاب دستگاه و چرخش 360 درجه‌ای دوربین خواهد بود. انجام خودکار این پروسه در گوشی Galaxy A80 با ظرافت بالایی صورت می‌پذیرد و در عین حال سرعت عمل بالایی دارد. اما طبیعتا این سبک طراحی می‌تواند مشکلاتی همچون دشوارتر شدن تعمیرات دستگاه یا حساسیت بیشتر آن در قبال ضربه، فشار و غیره را به همراه داشته باشد. همچنین میزان دوام مکانیزم های حرکتی دوربین گوشی هم جای بحث دارند. البته در بررسی گلکسی A80 ما هیچ مشکلی در عملکرد مکانیزم پاپ آپ و چرخشی دوربین مشاهده نکردیم اما به هر حال استفاده طولانی مدت از آن شاید منجر به تغییر شرایط شود.

فریم اصلی گوشی Galaxy A80 به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده و جنس قاب پشت آن برخلاف دیگر گوشی های سری گلکسی A 2019 کاملا شیشه‌ای است. جنس این شیشه از گوریلاگلس 6 بوده و مقاومت بسیار عالی در برابر خراشیده شدن دارد اما از سمت دیگر می‌تواند در برابر ضربه حساس باشد. همچنین در بررسی گلکسی A80 مشخص شد که قاب پشت این گوشی به شدت در جذب چربی دست کاربر مستعد عمل می‌کند، پس بهتر است حتما یکگارد موبایل یا قاب ژله‌ای مناسب برای پوشاندن قاب گوشی سامسونگ گلکسی A80 پیدا کنید. البته پیدا کردن قاب مناسب این گوشی با توجه به طراحی خاص آن به سادگی امکانپذیر نیست و این موضوع هم می‌تواند برای خریداران این گوشی به معضلی تبدیل شود. یکی دیگر از ویژگی های این گوشی مربوط به اندازه بسیار بزرگ آن می‌شود. ابعاد بدنه گلکسی A80 برابر 9.3 در 76.5 در 165.2 میلیمتر است و بدین سبب استفاده تک دست از آن بسیار دشوار خواهد بود.

 

بررسی گلکسی A80 سامسونگ

 

گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و صفحه نمایش آن از قابلیت اسکن انگشت پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه در بررسی گلکسی A80 مشخص شد که کیفیت عملکرد اسکنر نمایشگر گوشی بسیار خوب و قابل اطمینان است. صفحه نمایش گلکسی A80 هم یک صفحه نمایش بدون حاشیه است که چیزی در حدود 85.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد و منجر به ایجاد ظاهری شیک، مدرن و زیبا برای دستگاه شده است. از آنجایی که دوربین سلفی این گوشی از نوع پاپ آپ طراحی شده بنابراین هیچ لنز دوربینی روی پنل جلوی آن نصب نیست. لازم به اشاره است که سامسونگ روی نمایشگر Galaxy A80 را هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده و بدین ترتیب از آن محافظت می‌کند.

پس در یک جمع‌بندی کلی از بررسی گلکسی A80 در این بخش باید بگوییم که این گوشی از سبک طراحی متفاوتی بهره می‌برد و یک گوشی کاملا خاص است. اصلی ترین ویژگی خاص این گوشی مربوط به مکانیزم عملکرد دوربین آن می‌شود که قابلیت چرخش 360 درجه و بالا آمدن به شکل پاپ آپ را دارد. بدنه گوشی خیلی بزرگ است و شاید استفاده تک دست از آن برای برخی کاربران امکانپذیر نباشد. اگر به دنبال خرید گوشی خاص و متفاوت هستید که از دوربین اصلی و سلفی مشترک و پاپ آپ بهره‌مند باشد و در عین حال قیمت نسبتا مقرون به صرفه‌ای را هم ارائه کند، مطمئنا سامسونگ Galaxy A80 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

بررسی گلکسی A80 سامسونگ

 

نقد و بررسی گلکسی A80 سامسونگ: صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی گلکسی A80 در رابطه با صفحه نمایش آن و کیفیت عملکردش صحبت می‌کنیم. این گوشی به نمایشگری بزرگ مجهز است که اندازه 6.7 اینچی دارد. نمایشگر این گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده و حاشیه های بسیار باریکی دارد. طبق آمار چیزی در حدود 85.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی این گوشی توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی 2400 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس بوده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود که تراکم پیکسلی کاملا قابل قبولی برای گوشی است که نمایشگر 6.7 اینچی دارد. روی صفحه نمایش این اسمارتفون (smartphone) هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده شده تا مقاومت آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن افزایش یابد. با این حال توصیه می‌کنیم حتما برای محافظت هر چه بیشتر از صفحه نمایش گلکسی A80 روی آن را با یک لایه گلس ال سی دی محافظ بپوشانید. لازم به اشاره است که صفحه نمایش این گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد و همانطور که در بخش قبل گفتیم، کیفیت عملکرد اسکنر انگشت زیر صفحه نمایش آن کاملا خوب و قابل اطمینان است. اما نمایشگر این گوشی از نظر وضوح تصویر و کیفیت نمایش محتوا چگونه عمل می‌کند؟

در بررسی گلکسی A80 به طور واضح مشخص شد که صفحه نمایش این گوشی واقعا کیفیت عالی در نمایش محتوا دارد. وضوح تصویر نمایشگر سوپر آمولد گوشی بسیار خوب است و شادابی، شارپنس و کنتراست خوب سبب می‌شوند که کاربر واقعا از دیدن محتوای با کیفیت بر روی نمایشگر Galaxy A80 لذت ببرد. بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و سریال در گوشی باشید، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت گلکسی A80 به خوبی نیازتان را برطرف می‌کند. از آنجایی که پنل نمایشگر دستگاه از نوع سوپر آمولد است، بنابراین انتظار داریم که توان خوبی در تولید روشنایی هم داشته باشد. در بررسی گلکسی A80 هم دقیقا شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که محتوای روی صفحه نمایش دستگاه در محیط های باز و تحت تابش نور، حتی با تنظیم شدت روشنایی بر روی 70 درصد هم به خوبی قابل تشخیص هستند. بنابراین جای شکی وجود ندارد که صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت گوشی سامسونگ Galaxy A80 یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن است.

 

بررسی گلکسی A80 سامسونگ

 

نقد و بررسی گلکسی A80 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

خوشبختانه جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید (در زمان تدوین این مطلب) به طور پیش فرض روی گوشی Galaxy A80 نصب است. این گوشی از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد و جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ، یعنی One UI هم روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. بنابراین گوشی از نظر بستر نرم افزاری وضعیت به روزی دارد. سامسونگ در طراحی رابط کاربری One UI سعی کرده تا بیشتر روی سرعت عمل، بهینه‌سازی رابط و همچنین تسریع در اقدامات مورد نیاز کاربر تمرکز داشته باشد. خوشبختانه رابط One UI نسبت به نسخه های پیشین رابط کاربری سامسونگ واقعا وضعیت بهتری دارد و در گوشی گلکسی A80 این موضوع به خوبی قابل درک است. گذشته از ویژگی های خوبی که در این رابط ارائه شده‌اند، اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی دستگاه کمتر هستند و این موضوع منجر به سبک تر شدن بستر نرم افزاری گوشی می‌شود. البته تمام اپلیکیشن های پیش فرض سامسونگ از روی رابط One UI حذف نشده‌اند و هنوز برخی از این اپلیکیشن ها روی گوشی وجود دارند که شاید یک کاربر عادی هیچوقت از آن ها استفاده نکند، اما به هر حال کاهش تعداد این برنامه ها منجر به بهینه و سبک تر شدن رابط کاربری دستگاه می‌شود و باید روی آن به عنوان یک نقطه مثبت حساب باز کرد.

 

بررسی گلکسی A80 سامسونگ

 

در حین استفاده عادی از گوشی سامسونگ Galaxy A80 و پرسه زدن در منوهای مختلف آن با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید و رابط و بستر نرم افزاری دستگاه عملکرد کاملا روانی خواهد داشت. انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم در یوتیوب، نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره و همچنین ایجاد تغییرات در منو های مختلف دستگاه بدون کوچک ترین لگ و تاخیری در گلکسی A80 قابل انجام است. رم با ظرفیت بالای این گوشی هم به شدت روی عملکرد سریع و روان آن تاثیرگذار خواهد بود و حتی منجر می‌شود که در شرایط دشوار و زمانی که پردازنده گوشی تحت فشار است، باز هم بهترین بازده از بستر نرم افزاری و رابط دستگاه دریافت شود. بنابراین به طور کلی باید گفت که گلکسی A80 از بستر نرم افزاری به روز و خوبی بهره می‌برد.

 

نقد و بررسی گلکسی A80 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های بررسی گلکسی A80 مربوط به قدرت عملکرد آن می‌شود. سامسونگ یک رم با ظرفیت بالا را در گوشی Galaxy A80 بکار برده است. رم این گوشی ظرفیت 8 گیگابایتی دارد و در شرایط گوناگون به طرز قابل ملاحظه‌ای به عملکرد سریعتر دستگاه کمک می‌کند. حافظه داخلی این گوشی هم در حالت پیش فرض 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهد داد. لازم به اشاره است که Galaxy A80 سامسونگ از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) و افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه پشتیبانی نمی‌کند. اما چه تراشه‌ای در قلب این گوشی بکار رفته است؟ تراشه‌ای که در قلب گلکسی A80 از آن استفاده شده، تراشه اسنپدراگون 730 کوالکام خواهد بود که یکی از جدیدترین تراشه های میان رده رو به بالای کوالکام محسوب می‌شود. این تراشه طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و عملکرد بسیار بهینه‌ای دارد. پردازنده مرکزی آن هشت هسته‌ای است و شش هسته آن از نوع Kyro 470 Silver با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن هم از نوع Kyro 470 Gold با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

همانطور که در بخش قبل اشاره کرده بودیم برای استفاده عادی از گوشی سامسونگ Galaxy A80 با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد، اما این گوشی برای بازی کردن و گیمینگ چطور است؟ برای پاسخگویی به این سوال ما بازی های PUBG Mobile و Asphalt 9 را روی دستگاه نصب و هر یک را برای مدت زمان 15 دقیقه با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کردیم. نتیجه بررسی گلکسی A80 نشان داد که این گوشی واقعا پتانسیل خوبی در اجرای بازی های اندرویدی سنگین و HD دارد. دو بازی پابجی و آسفالت 9 بدون کوچک ترین لگ و تاخیری در این گوشی با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا شدند و حتی بعد از 30 دقیقه بازی کردن و خروج از دو بازی هم هیچ لگ و تاخیری در عملکرد دستگاه مشاهده نشد. جهش مابین اپلیکیشن ها از بخش Recent Apps هم حتی در زمان اجرای دو بازی نام برده شده به راحتی امکانپذیر بود که این موضوع به لطف بهره‌مندی دستگاه از رم 8 گیگابایتی امکانپذیر شده است.

 

بررسی گلکسی A80 سامسونگ

 

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که شاید بر روی کاغذ قدرت عملکرد گوشی Galaxy A80 از گوشی های دیگری مثل گلکسی S10 کمتر باشد، اما در عمل واقعا کاری وجود ندارد که گلکسی اس 10 یا گوشی های مشابه قادر به انجامش باشند و گلکسی A80 از پس انجام آن ها بر نیاید. پس اگر به قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئنا از خرید گلکسی A80 پشیمان نخواهید شد چون رم و پردازنده قدرتمند این گوشی بازده بسیار مطلوبی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

 

نقد و بررسی گلکسی A80 سامسونگ: دوربین

در بخش "طراحی و ظاهر" به طور کامل در رابطه با سبک طراحی و ساخت دوربین گوشی Galaxy A80 صحبت کردیم. دوربین این گوشی سه‌گانه است و با پشتیبانی از قابلیت چرخش 360 درجه‌ای می‌تواند نقش دوربین سلفی را هم ایفاء کند. بنابراین عملا دوربین اصلی و سلفی این اسمارتفون یکسان و مشابه هستند. سه لنزی که در دوربین گلکسی A80 بکار رفته‌اند به ترتیب 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و TOF 3D هستند. لازم به اشاره است که لنز TOF 3D این گوشی یک لنز عمقی منحصر به فرد و سه بعدی است که امکان ضبط عکس های لایو فوکوس (Live Focus) یا با پس زمینه تار را با بهترین کیفیت فراهم می‌کند. جالب است بدانید که به لطف این لنز دوربین سه بعدی و عمقی با گوشی گلکسی A80 حتی می‌توانید ویدئوهای با پس زمینه تار هم ضبط کنید! لنز دوربین 48 مگاپیکسلی این گوشی دیافراگم F/2.0 دارد و از نوع واید است اما لنز دوربین 8 مگاپیکسلی آن از نوع اولتراواید (Ultrawide) بوده و از دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد. با استفاده از این لنز دوربین اولتراواید می‌توانید با دوربین گلکسی A80 تصاویر با زاویه دید گسترده‌ 123 درجه‌ای ضبط کنید. لازم به اشاره است که دوربین گوشی سامسونگ Galaxy A80 از قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری لایو فوکوس (پس زمینه تار)، فیلمبرداری در حالت لایو فوکوس، عکسبرداری پانوراما، HDR، ضبط ویدئوهای اسلوموشن و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند و یک چراغ فلش LED هم دارد. اما کیفیت عملکرد دوربین گوشی چطور است؟

 

بررسی گلکسی A80 سامسونگ

 

در بررسی گلکسی A80 مشخص شد که دوربین این گوشی کیفیت خوبی دارد اما فراتر از انتظارات عمل نمی‌کند. با دوربین این گوشی می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های بسیار خوبی ضبط کنید. همچنین دوربین گوشی به لطف بهره‌مندی از لنز TOF 3D و عمقی که دارد در ضبط عکس های با پس زمینه تار بسیار عالی و دقیق عمل خواهد کرد. ویدئو هایی هم که با دوربین دستگاه ضبط می‌شوند با کیفیت هستند. لازم به اشاره است که اگر دوربین گوشی را در حالت سلفی استفاده کنید برخی از قابلیت های آن نظیر ضبط ویدئو های با پس زمینه تار، ضبط ویدئوهای اسلوموشن و غیره امکانپذیر نخواهد بود. در محیط های تاریک و کم نور کیفیت عملکرد دوربین گوشی تا حدی افت می‌کند. اما افت کیفیت آن به قدری نیست که آزاردهنده باشد. به طور کلی اگر با هدفتان ضبط عکس یا ویدئوهای خوب برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام باشد، مطمئنا گلکسی A80 به خوبی نیازتان را برطرف خواهد کرد. با دوربین این گوشی می‌توانید عکس های خوب و با کیفیتی ضبط کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی A80 سامسونگ: باتری و شارژدهی

آخرین بخش نقد و بررسی گلکسی A80 را به باتری این گوشی اختصاص می‌دهیم. باتری که در این گوشی بکار رفته لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعتی دارد. اگر یک کاربر معمولی باشید و به طور نرمال از گلکسی A80 سامسونگ استفاده کنید، یک بار شارژ باتری آن بدون مشکل تا یک روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند و شاید توان شارژدهی باتری در برخی شرایط به بیشتر از 1.5 روز هم برسد. اما اگر زیاد از گوشی استفاده کنید و به ویژه کارهایی مثل اجرای گیم را با آن انجام دهید، سرعت خالی شدن شارژ باتری افزایش می‌یابد. بنابراین در حالت عادی کیفیت شارژدهی باتری Galaxy A80 مطلوب است، اما به هر حال نحوه استفاده شما از دستگاه تاثیر مستقیمی بر روی قدرت شارژدهی باتری دارد. خوشبختانه سرعت شارژ مجدد باتری گوشی سامسونگ گلکسی A80 هم خوب است. شارژر فابریک گوشی مذکور توان 25 واتی دارد و امکان فول شارژ شدن باتری 3700 میلی آمپر ساعتی آن را در کمتر از 100 دقیقه میسر می‌کند. بنابراین سعی کنید همیشه از شارژر فابریک و اورجینال خود گوشی Galaxy A80 برای شارژ باتری آن استفاده به عمل آورید تا باتری گوشی در سریع ترین زمان ممکن شارژ شود.

 

بررسی گلکسی A80 سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی گلکسی A80 سامسونگ (Samsung Galaxy A80) پرداختیم. این گوشی از ویژگی های خاصی بهره می‌برد که مهمترین آن ها مربوط به ساختار دوربین دستگاه می‌شود که قابلیت چرخش 360 درجه دارد و به صورت پاپ آپ می‌تواند نقش دوربین سلفی را هم ایفاء کند. قیمت سامسونگ Galaxy A80 شاید در مقایسه با قیمت دیگر گوشی های سری گلکسی A سال 2019 سامسونگ خیلی مقرون به صرفه نباشد اما ویژگی های این گوشی به قدری خوب هستند که تعادل مابین قیمت گوشی و کیفیت آن را برقرار کنند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خاص و متفاوت (دوربین پاپ آپ با قابلیت چرخش 360 درجه)
  • صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت
  • بهره‌مندی از اسکنر انگشت زیر نمایشگر
  • بستر نرم افزاری روان
  • رم 8 گیگابایتی
  • قدرت پردازشی خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • نیاز به دقت زیاد در نگهداری و مراقبت
  • ابعاد و اندازه بسیار بزرگ
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.