نقد و بررسی دوربین مداربسته داهوا Dahua HDW1200EMPA DOME: همراهی امنیت و کیفیت

۸۹۰ بازديد

مقدمه :

با افزایش روز افزون نرخ شهرنشینی در جوامع امروزی و اهمیت نظارت و کنترل بر جمعیت، استفاده از دوربین‌های مداربسته امروزه به امری متداول در زندگی ما تبدیل شده است. امروزه در تمام ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی و حتی در خیابان‌ها شاهد استفاده از دوربین‌های مداربسته در اشکال متنوع و مختلفی هستیم. شرکت‌های مختلفی امروزه در زمینه تولید دوربین‌های مداربسته و سایر امکانات حفاظتی و نظارتی فعالیت می کنند که کمپانیداهوا تکنولوژی (Dahua Technology) یکی از همین شرکت هاست. این شرکت که از سال 2002 اغاز به کار کرده امروزه یکی از غول‌های تکنولوژی حفاظتی به شمار می‌آید که توانسته با کنار زدن بسیاری از رقبا به یه سومین تولیدکننده برتر تجهیزات حفاظتی در سال 2019 تبدیل شود. کمپانی داهوا تکنولوژی امروزه محصولات زیادی از جمله دوربین‌های مداربسته ، انواع DVR، دوربین های تحت شبکه و دوربین‌های تحت کنترل سرور تولید می کند که امروز درفروشگاه اینترنتی هدف با نقد و بررسی یکی از محصولات این شرکت یعنی دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME در خدمت شما هستیم.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME : معرفی مختصر

 

 Camera Dahua HDW1200EMPA DOME

 

دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME از جمله دوربین‌های دام (Dome) می‌باشد که برای استفاده در سقف بهینه شده‌اند هرچند که می‌توان با استفاده از تجهیزات جانبی موجود از این دوربین‌ها در مکان های دیگری نیز استفاده کرد. دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME از حسگر تصویر CMOS با سایز 2.7 اینچ بهره می‌برد. حسگر به کار رفته در این دوربین از تراکم پیکسلی 2mp به همراه رزولوشن 1920 در 1080 برخوردار می‌باشد. شرکت داهوا دوربین مداربستهDahua  HDW1200EMPA DOME را به تکنولوژی های Smart IR و HDCVI مجهز ساخته که این ویژگی‌ها سبب می شوند میزان روشنایی در تصاویر سیاه و سفید تحت نور کم، یکنواخت باقی مانده و انتقال تصاویر را در زمان فعلی بدون هیچ گونه اختلال در فواصل طولانی ضبط کرده و به نمایش در آورد. یکی از نقات قوت این دوربین مداربسته این است که دارای خروجی تصویر CVBS می‌باشد بنابراین ما در این دوربین از دو خروجی HDCVIو BNC برخوردار هستیم که به همراه کابل پاور به صورت تک رشته بوده و در انتها از یکدیگر جدا می گردند و به صورت دو رشته مجزا در می‌آیند.

 

دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME فاقد بزرگنمایی اپتیکال بوده و در صورت نیاز به بزرگنمایی قادر خواهید بود که از بزرگنمایی دیجیتال به کار رفته در این دوربین استفاده کنید. برای تامین انرژی مورد نیاز دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME به برق مستقیم با جریان حداقل 12 ولت و شدت جریان 3.6 آمپر نیاز خواهید داشت.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME : ساختار و معماری

 

 Camera Dahua HDW1200EMPA DOME

 

همان طور که از اسم دوربین Dahua HDW1200EMPA DOME مشخص است، این دوربین دارای طراحی نیم دایره‌ای شکل (Half Circular) می‌باشد که آن را برای استفاده در سقف بهینه ساخته است. شرکت داهوا در ساخت دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOM از آلیاژ آلومینیوم برای مقاومت بالاتر استفاده کرده است. طول دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOM برابر با 106 میلی متر و عرض آن 94 میلی متر می‌باشد که سبب شده اند این دوربین از سایز بسیار مناسبی بهره مند بوده و کوچک بودن آن یکی از نقاط قوتش محسوب شود.

دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOM دارای وزنی معادل با 490 گرم می‌باشد، بنابراین برای استفاده از آن نیاز به پوشش محکمی نبوده و به راحتی قابل نصب می‌باشد. دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOM از گواهی IP67 بهره می‌برد که به صورت ضد آب و ضد ضربه طراحی شده است. لنز دو مگا پیکسلی این دوربین، درون محفظه ای فلزی قرار دارد که هم قابلیت چرخش 360 درجه به دور خود و 180 درجه به صورت خطی را دارا می‌باشد.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME : لنز و عدسی‌های به کار رفته

 

 Camera Dahua HDW1200EMPA DOME

 

شرکت داهوا در دوربین مداربسته DAHUA HFW1200TP BULLET از سنسور تصویر 2.7 اینچی CMOS استفاده کرده است که این لنز قادر است تصویر 2 مگاپیکسلی را در هر دو سیگنال ویدئویی رایج امروزی با فرکانس 50 هرتز با نرخ تصویر 25 فریم ویا فرکانس 60 هرتز با نرخ تصویر 30 فریم بر ثانیه فشرده و ذخیره نماید. در دوربین Dahua HDW1200EMPA DOME از لنز IR و سنسور نور با کیفیت بالا سبب شده که موجب می‌شود این دوربین دارای قابلیت دید در شب با محدوده مفید 50 متری باشد. در دوربین Dahua HDW1200EMPA DOME از لنز 3.6 میلی متری استفاده شده که دارای زاویه دید 89.9 می‌باشد که با استفاده از ان شما قادر خواهید بود بر تقریبا نیمی از فضای یک اتاق نظارت داشته باشید. در هر دوربین مداربسته میزان حداقلی از نور برای ضبط و ذخیره تصاویر به صورت رنگی مورد نیاز است که بسته به کیفیت دوربین این مورد متغیرباشد در دوربین مداربسته DAHUA HDW1200EMPA DOME این مقدار برابر با 0/02 لوکس ( Lux واحد اندازه گیری نور) می‌باشد که اگر مقدار نور کمتر از مقدار ذکر شده باشد با فعال شدن حالت دید در شب (IR) تصاویر به صورت سیاه وسفید ذخیره خواهند شد.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME : سیستم ضبط صدا

 

 Camera Dahua HDW1200EMPA DOME

 

مهم ترین قسمت از دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME که این دوربین را یک سر و گردن از سایر رقبا پیش می‌اندازد استفاده از سیستم ضبط و ذخیره صداست. به لطف تکنولوژی پیشرفته داهوا دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME از کیفیت ذخیره صدای بالایی برخوردار است به گونه‌ای که با استفاده از میکروفون اینترنال (Internal) به کار رفته در این دوربین شما قادر خواهید بود صداهایی با کوچکترین ارتعاشات در فاصله 3.7 متری دوربین را ضبط و با کیفیت بالایی پخش کنید. لازم به ذکر است که شیار میکروفون در قسمت فوقانی لنز قرار گرفته پس باید به هنگام نصب مراقب باشید که با اشیای خارجی شیار میکروفون دچار گرفتگی نشده و یا با گذشت زمان و نشست گرد و غبار شیار میکروفون مسدود نشود.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME : تکنولوژی‌های انحصاری شرکت داهوا

 

dahua

 

شرکت داهوا به سبب استفاده از کارمندان و مهندسان نخبه همواره از تکنولوژی‌های انحصاری قابل قبول و چشم گیری برخوردار است که سبب سبقت این شرکت از سایر رقبا شده است. کمپانی داهوا تکنولوژی در دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME از دو تکنولوژی انحصاری خود یعنی HDCVIو Smart IR بهره گرفته است. تکنولوژی HDCVI سبب می‌شود که محدوده قابل کنترل به وسیله دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOMEافزایش یافته و ضبط تصاویر با کیفیت بسیار بیشتری صورت گیرد. تکنولوژی Smart IR به کار رفته در لنز دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME سبب می‌شود تا در ساعات شب که نور محیط بسیار کم می‌باشد و انعکاس نور موجب آشفتگی تصویر می‌شود، تصاویری واضح ثبت شده و رنگ سفید موجود در تصویر تنظیم گردد.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME : محیط مناسب برای فعالیت عملیاتی

 

 Camera Dahua HDW1200EMPA DOME

 

بازده و عملکرد دوربین‌های مداربسته تا حدود زیادی به محل قرارگیری، نحوه قرار گیری و شرایط محیطی دوربین وابسته است. دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME از گواهیIP67  برخوردار است بنابراین میتوان از ان در محیط‌های روباز نیز استفاده کرد چرا که ضدآب بوده و تحمل گرد و غبار بالایی نیز دارد. به دلیل استفاده از بدنه‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم در دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME، این دوربین ضد زنگ و خوردگی نیز می‌باشد. با توجه به اطلاعات ارائه شده در دفترچه راهنمای این محصول دمای ایده‌آل برای دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOMEبین منفی -40 تا +60 سانتی گراد می‌باشد و بهتر است که رطوبت محیط به دلیل رویت بهتر تصویر و جلوگیری از بخار گرفتگی لنز کمتر از 95 درصد باشد.

 

نتیجه نهایی :

دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME محصولی جدید از کمپانی داهوا تکنولوژی است که از حسگر تصویر CMOS با سایز 2.7 اینچ بهره می‌برد. حسگر به کار رفته در این دوربین از تراکم پیکسلی 2 مگا پیکسل به همراه رزولوشن 1920 در 1080 برخوردار است. در دوربین Dahua HDW1200EMPA DOME از لنز IR و سنسور نور با کیفیت بالا سبب شده که موجب می‌شود این دوربین دارای قابلیت دید در شب با محدوده مفید 50 متری شود. در دوربین Dahua HDW1200EMPA DOME از لنز 3.6 میلی متری استفاده شده که دارای زاویه دید 89.9 می‌باشد. قیمت دوربین مداربسته داهوا Dahua HDW1200EMPA DOME نسبت به سایر رقبا از صرفه بیشتری برخوردار است. اگر قصد خرید دوربین مداربسته با کیفیت و به صرفه را در ذهن خود دارید، ما به شما خرید دوربین مداربسته داهوا HDW1200EMPA DOME را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • کیفیت ساخت بالا
  • قیمت مناسب
  • شعاع دید زیاد

 

نقاط ضعف :

  • کیفیت کم تصویر
  • عدم استفاده از لنز ضد بخارگرفتگی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.