12 مورد از بهترین امکانات و تغییرات iOS 12

فروش قطعات الکترونیک و دیجیتال

12 مورد از بهترین امکانات و تغییرات iOS 12

۷۶۴ بازديد

چند ماهی از انتشار آپدیت iOS 12 می‌گذرد، اما ظاهرا هنوز عده‌ای از کاربران آیفون (iPhone) و آیپدهای (iPad) اپل این آپدیت را بر روی گوشی های خودشان نصب نکرده‌اند. شاید با شناخت بهتر امکانات و تغییرات آی او اس 12 این کاربران برای نصب نسخه جدید سیستم عامل iOS قانع شوند! در ادامه این مطلب به معرفی 12 مورد از بهترین امکانات و تغییرات iOS 12 می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

مقدمه

با رونمایی از آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR اپل نسخه جدید سیستم عامل آی او اس هم معرفی شد. آی او اس 12 جدیدترین آپدیت اصلی است که برای آیفون و آیپد های اپل (Apple) منتشر شده و برای انتشار آپدیت بعدی این سیستم عامل احتمالا باید تا ماه سپتامبر (September) امسال منتظر باشیم. اگر به یاد داشته باشید در مقاله "19 مورد از جالب‌ترین ویژگی‌های iOS 12" در رابطه با جالب ترین ویژگی هایی صحبت کردیم که در iOS 12 ارائه شده‌اند، اما حالا و در این مطلب می‌خواهیم 12 مورد از بهترین امکانات و تغییرات iOS 12 را برایتان نام ببریم. منظور از تغییرات iOS 12 آن دسته از ویژگی هایی است که در نسخه های قبلی سیستم عامل iOS قابل استفاده نیستند. یعنی اگر آیفون شما از iOS 11 بهره‌مند باشد، قادر به بکارگیری این قابلیت های جالب و کاربردی نخواهید بود. پس با ما و معرفی بهترین تغییرات جدید iOS 12 همراه باشید.

 

بهترین امکانات و تغییرات iOS 12 : افزایش سرعت عملکرد

 

تغییرات iOS 12

 

یکی از جالب ترین تغییراتی که با نصب آی او اس 12 در آیفون شما به وجود می‌آید مربوط به افزایش سرعت عملکرد می‌شود. طبق ادعای اپل با نصب iOS 12 در آیفون های قدیمی‌تر مثل آیفون 6، عملکرد دستگاه به شکل محسوسی سریع‌تر خواهد شد. اپل مدعی است نصب آپدیت مذکور سبب می‌شود سرعت اجرای اپلیکیشن ها تا 40 درصد، سرعت نمایش کیبورد مجازی تا 50 درصد و سرعت عملکرد دوربین و اپلیکیشن دوربین تا 70 درصد افزایش می‌یابد. بدون شک این مسئله یکی از بهترین تغییرات iOS 12 محسوب می‌شود. پس اگر آیفون قدیمی‌تری دارید، هرچه سریع‌تر آپدیت آی او اس 12 را روی آن نصب کنید تا شاهد افزایش سرعت عمل دستگاه باشید.

 

بهترین تغییرت و امکانات iOS 12 : نمایش گروهی نوتیفیکیشن ها

 

تغییرات iOS 12

 

در آی او اس 12 نوتیفیکیشن هایی که مربوط به یک اپلیکیشن هستند به صورت گروهی در لاک اسکرین به تصویر کشیده خواهند شد و این مسئله حالتی جالب و منظم‌تر را به وجود می‌آورد. اپل سعی کرده حالت گروه‌بندی موضوعی نوتیفیکیشن ‌ها را هم در iOS 12 پیاده‌سازی کند و بدین ترتیب اعلان های لاک اسکرین را در طبقه‌بندی‌های بهتری ارائه نماید. ضمنا با سوایپ کردن (کشیدن انگشت روی نمایشگر) امکان حذف نوتیفیکیشن ها از لاک اسکرین وجود دارد و در منوی تنظیمات هم گزینه هایی برای شخصی سازی نحوه نمایش اعلان ها در لاک اسکرین آیفون و آپید ارائه شده است. این ویژگی هم از دیگر امکانات و تغییرات iOS 2 خواهد بود.

 

بهترین تغییرت و امکانات iOS 12 : قابلیت Screen Time

 

تغییرات iOS 12

 

یکی از جالب ترین امکانات و تغییرات iOS 12 مربوط به قابلیتی می‌شود که تحت عنوان Screen Time در این سیستم عامل معرفی شده است. به موجب این قابلیت شما می‌توانید میزان استفاده خود از اپلیکیشن های مختلف را به طور دقیق مشاهده کنید و در این راستا محدودیت هایی برای خودتان اعمال نمایید. به عنوان مثال شما می‌توانید ببینید که در طول یک روز چند ساعت در اینستاگرام پرسه زده‌اید و در صورت تمایل برای استفاده از اینستاگرام محدود 1 ساعته تعیین نمایید تا آیفون شما اجازه ندهد که بیشتر از 1 ساعت در هر یک روز از اینستاگرام استفاده کنید. اعمال این محدودیت ها به شیوه های مختلف و بنا به نیاز کاربر قابل انجام خواهد بود. به عقیده ما این ویژگی یکی دیگر از بهترین قابلیت ها و تغییرات iOS 12 محسوب می‌شود.

 

بهترین امکانات و تغییرات iOS 12 : گفتگوی گروهی از طریق FaceTime

 

تغییرات iOS 12

 

با نصب آپدیت iOS 12 در آیفون خود می‌توانید از قابلیت گفتگوی گروهی در فیس‌تایم (Face Time) استفاده کنید. با استفاده از این ویژگی یک گفتگوی گروهی در فیس‌تایم حتی می‌تواند تا 32 عضو هم داشته باشد. بنابراین اگر بنا به هر دلیل به گفتگوهای گروهی می‌پردازید، نصب iOS 12 محدودیت های فیس‌تام را برایتان به حداقل مقدار ممکن می‌رساند.

 

بهترین تغییرت و امکانات iOS 12 : غیرفعالسازی برنامه‌ها با سوایپ به بالا

یکی دیگر از ویژگی های خوب و کاربردی که در iOS 12 شاهد ارائه آن هستیم مربوط به امکان حذف اپلیکیشن های پس زمینه با کشیدن انگشت به سمت بالا می‌شود. بدین منظور کافیست لیست اپلیکیشن های فعال در پس زمینه را اجرا کرده و به اپلیکیشنی بروید که قصد دارید آن را حذف نمایید. سپس انگشت خود را از پایین به بالا بکشید یا اصطلاحا سوایپ کنید تا اپلیکیشن مورد نظر غیر فعال شود.

 

بهترین تغییرت و امکانات iOS 12 : حالت Do Not Disturb at Bed

 

تغییرات iOS 12

 

حالت Do Not Disturb at Bed در آی او اس 12 به شکل هوشمندانه‌ای پیاده‌سازی شده و می‌تواند تجربه بهتری را برای کاربر به همراه داشته باشد. به موجب این ویژگی دیگر لیستی از نوتیفیکیشن ها بر روی لاک اسکرین آیفون نمایش داده نخواهند شد و ذهن کاربر را درگیر نمی‌کنند. به عنوان مثال زمانی که شما خواب هستید و می‌خواهید با نگاه کردن به آیفون خود ساعت را ببینید، دیگر با لیستی از نوتیفیکیشن های ایمیل، پیامک، واتساپ، تلگرام و غیره رو به رو نخواهید شد و هیچ نوتیفیکیشنی رو لاک اسکرین گوشی به تصویر کشیده نمی‌شود. این نوتیفیکیشن ها بعدا و پس از غیر فعال شدن حالت Don Not Disturb نمایش داده می‌شوند.

 

بهترین تغییرت و امکانات iOS 12 : افزایش قابلیت های iMessage

 

تغییرات iOS 12

 

اپل در iOS 12 سعی کرده که قابلیت های برنامه iMessage را متنوع‌تر کند و ویژگی هایی شبیه به اسنپ‌چت را در آن ارائه نماید. برنامه آی‌مسیج در آی او اس 12 از امکاناتی مثل اضافه کردن فیلتر، استیکر و غیره به پیام ها پشتیبانی می‌کند و این موضوع از ویژگی های جدید و جالب آن است و می‌توان از آن به عنوان یکی از جالب ترین تغییرات iOS 12 نام برد.

 

بهترین تغییرت و امکانات iOS 12 : سیری پیشرفته‌تر

 

تغییرات iOS 12

 

در نسخه جدید سیستم عامل آی او اس یعنی iOS 12 دستیار هوشمند اپل که با نام سیری (Siri) شناخته می‌شود پیشرفته‌تر از قبل شده و علاوه بر این می‌تواند مجموعه‌ای از اقدامات خاص را فقط با بیان یک جمله از سوی کاربر انجام دهد. به عنوان مثال تصور کنید شما همیشه قبل از رفتن به تختخواب تنظیمات خاصی را در آیفون خودتان اعمال می‌کنید. با پیشرفته‌تر شدن سیری در iOS 12 دیگر نیازی نیست که این تنظیمات را به طور دستی انجام دهید بلکه فقط با بیان یک جمله قادر به انجام این تنظیمات خواهید بود. بدین منظور باید تنظیماتی که تمایل دارید اعمال شوند را به عنوان یک Actions Shortcut برای سیری تعریف کنید و یک جمله را هم برای فعالسازی آن ها مشخص نمایید. از آن پس با بیان جمله مورد نظر به سیری تمام تنظیماتی که نیازی دارید به طور خودکار روی آیفون انجام می‌شوند. این ویژگی واقعا یکی از بهترین تغییرات iOS 12 و قابلیت های جدید آن است.

 

بهترین امکانات و تغییرات iOS 12 : پشتیبانی از مموجی

 

تغییرات iOS 12

 

آیفون X اولین آیفونی بود که قابلیت پشتیبانی از فیس آیدی (Face ID) یا همان سیستم تشخیص چهره پیشرفته اپل را داشت. به موجب این قابلیت، یک ویژگی دیگر تحت عنوان انیموجی (Animoji) هم به آیفون X اضافه شده بود که به موجب آن شکلک های سه بعدی و کارتونی با حالت چهره کاربر قابل ایجاد و ارسال بودند. اما با نصب iOS 12 در آیفون X می‌توانید شبیه‌سازی حالت چهره خود بر روی شکلک های مذکور را برای مدت زمان بیشتر و به صورتی شبیه به یک ویدئو انجام دهید. این قابلیت واقعا تجربه‌ای متفاوت را برایتان به ارمغان می‌آورد و خیلی جالب خواهد بود.

 

بهترین امکانات و تغییرات iOS 12 : پشتیبانی از شکلک های جدید

 

تغییرات iOS 12

 

تنوع شکلک هایی که برای استفاده از قابلیت مموجی و انیموجی در آیفون X اپل ارائه شده‌اند هم با نصب iOS 12 افزایش پیدا می‌کند. شکلک های جدیدی مثل کوآلا، ببر، دایناسور، روح و غیره هم با نصب آپدیت iOS 12 روی آیفون ایکس اپل در دسترس قرار می‌گیرند.

 

بهترین تغییرت و امکانات iOS 12 : امکان استفاده از Waze و Google Map در خودروهای مجهز بهCarPlay

 

تغییرات iOS 12

 

اگر خودروی شما قابلیت همگام سازی و استفاده با آیفون را داشته باشد یا به نوعی از قابلیت CarPlay پشتیبانی کند، با نصب آی او اس 12 در آیفون خود می‌توانید ضمن اتصال آن به خودرو برنامه هایی مثل ویز (Waze) یا گوگل مپ (Google Map) را به جای مپ اختصاصی اپل (Apple Map) مورد استفاده قرار دهید. بنابراین با نصب iOS 12 روی آیفونتان این امکان را پیدا می‌کنید که برای بکارگیری برنامه نقشه و مسیریاب در خودروی خود آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

 

بهترین امکانات و تغییرات iOS 12 : مصرف شارژ کمتر

اپل همیشه سعی می‌کند که سیستم عامل iOS را به بهینه‌ترین شکل ممکن طراحی کند و واقعا هم در این راستا موفق عمل می‌کند. تقریبا تمام آیفون های اپل علیرغم اینکه باتری خیلی بزرگی ندارند، به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بر می‌آیند. خوشبختانه با نصب iOS 12 همه چیز بهتر از قبل هم خواهد شد، چون اپل آی او اس 12 را فوق‌العاده بهینه طراحی کرده و بدین ترتیب میزان مصرف شارژ باتری توسط این سیستم عامل به حداقل مقدار ممکن می‌رسد. پس اگر می‌خواهید شارژدهی باتری آیفون شما تقویت شود، همین حالا سیستم عامل آن را به iOS 12 آپدیت کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به معرفی 12 مورد از بهترین امکانات و تغییرات iOS 12 پرداختیم. با توجه به این ویژگی های جدیدی که با نصب آی او اس 12 در آیفون های اپل ایجاد می‌شوند، توصیه می‌کنیم هرچه سریعتر آیفون یا آیپدتان را به این نسخه از سیستم عامل مذکور آپدیت کنید. نظر شما در رابطه با iOS 12 و بهبودهای آن نسبت به نسخه های قبلی سیستم عامل iOS چگونه است؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.