نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA | یک هیبریدی مناسب برای طراحان!

۶۵۹ بازديد

در سری لپ‌تاپ‌های مختلف برای کارهای خاص، یک دسته لپ‌تاپ با ویژگی ظاهری متفاوت نیز وجود دارند. سری لپ‌تاپ‌های هیبریدی (Hybrid Laptop). این لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر قابلیت چرخش صفحه 360 درجه‌ای دارند. یعنی می‌توانید با چرخاندن صفحه‌نمایش به‌صورت کامل، از صفحه آن به‌عنوان یک تبلت هم استفاده کنید. شرکت ایسوس (Asus) به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت تولید لپ‌تاپ، در ساخت لپ‌تاپ‌های هیبریدی هم به‌توانایی بسیار خوبی رسیده و یکی از برترین تولید کنندگان این سری لپ‌تاپ در دنیا است. نشان تبدیل‌پذیر بودن لپ‌تاپ‌های این شرکت تایوانی، عبارت Flip بر روی محصولات آن است. پیش‌تر یک لپ‌تاپ هیبریدی از سری ذن‌بوک را با نام کامل  ZenBook Flip UX561UN را برررسی کرده‌بودیم که نسبت به قیمت لپتاپ فیلیپ TP510UA گرانتر می باشد ، حال قصد داریم به معرفی و بررسی یکی دیگر از این مدل لپ‌تاپ‌های در سری VivoBook بپردازیم. با بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA همراه باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA

 

لپ‌تاپ ایسوس TP510UA یک لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر است. هم می‌توانید در حالت لپ‌تاپ به‌شکل معمول با آن کار کنید و هم می‌توانید با چرخش کامل صفحه‌نمایش به پشت، همانند یک تبلت به انجام کارهای خود برسید. علاوه بر لولا نگه‌دارنده مستحکم با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای، صفحه‌نمایش لمسی (Touch Screen) که یکی دیگر از ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های هیبریدی است . لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Flip TP510UA هم یک صفحه‌نمایش 15.6 اینچی با کیفیت Full HD لمسی دارد. همچنین در محتویات درون جعبه این لپ‌تاپ، یک قلم دیجیتال Asus Pen مدل STYLUS قرار داده شده است. با استفاده از این قلم هوشمند که می‌تواند بیش از 1000 سطح مختلف فشار را تشخیص دهد، می‌توانید در طراحی‌های خود از این ویژگی استفاده نمایید. با توجه به صفحه‌نمایش بزرگ و با کیفیت از نوع لمسی و همچنین قلم دیجیتال حرفه‌ای، می‌توان VivoBook Flip TP510UA را به‌عنوان یک لپ‌تاپ ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طراحی گرافیک و نقاشی دیجیتال معرفی کرد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA

 

ایسوس در لپ‌تاپ VivoBook Flip TP510UA خود از کانفیگ‌های مختلف سخت‌افزاری استفاده کرده تا همه نوع نیاز را پاسخ دهد. برای پردازش اطلاعات در این لپ‌تاپ هیبریدی از پردازنده‌های نسل هشتم Intel Core i3، Intel Core i5 و Intel Core i7 استفاده شده است. البته لازم‌ به‌ذکر است که این لپ‌تاپ یک کانفیگ با پردازنده نسل هفتم Intel Core i3 هم دارد. در لپ‌تاپ TP510UA ایسوس از کارت گرافیک مجزا استفاده نکرده است و شاهد کارت گرافیک Intel UHD Graphics 620 بدون حافظه اختصاصی هستیم. حافظه رم لپ‌تاپ هم مدل‌های 8 و 12 گیگابایتی دارد که تا 16 گیگابایت هم قابلیت ارتقاء دارند. هارد دیسک لپ‌تاپ هم مشابه پرازنده، مدل‌های زیادی دارد و بر روی کانفیگ‌های مختلف شاهد بازه 500 گیگابایت تا 2 ترابایت هستیم. همچنین می‌توانید با استفاده از حافظه SSD تا 512 گیگابایت دیگر را به فضای ذخیره‌سازی لپ‌تاپ اضافه کنید. در مجموع با لپ‌تاپی با امکانات متنوعی طرف هستیم. شما با خرید لپ‌تاپ ایسوس TP510UA با قیمت مناسب، از سری VivoBook Flip 15 می‌توانید به یک لپ‌تاپ هیبریدی با کیفیت دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA

بدنه یک لپ‌تاپ هیبریدی با توجه به تغییر حالت بین لپ‌تاپ و تبلت، طبیعتا باید مقاومت و کیفیت بالایی داشته باشند. ایسوس در VivoBook Flip TP510UA از فلز آلومینیوم در ساخت لپ‌تاپ استفاده کرده است. این بدنه تمام فلزی و یک لولا نگه‌دارنده مستحکم، دوام کلی لپ‌تاپ را تضمین می‌کنند. در آزمایش انجام شده این لولا نگه‌دارنده پس از 20 هزار بار چرخش کامل صفحه‌نمایش به‌مشکلی برنخورد. از همین رو می‌توانید با خیال راحت در هر حالت و زاویه‌ای که می‌خواهید با TP510UA کار کنید. این لپ‌تاپ با ابعاد 18.8 × 247 × 364 میلی‌متر خود، وزنی معادل 1.9 کیلوگرم دارد. ضخامت 1.8 سانتی‌متری و وزن کمتر از 2 کیلوگرم این لپ‌تاپ باعث شده که بتوانید با خیال راحت آن را در کیف و کوله همراه خود داشته باشید. در مجموع با خرید لپ‌تاپ VivoBook Flip TP510UA با قیمت مقرون بصرفه، می‌توانید به لپ‌تاپ هیبریدی با کیفیت و زیبا دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA

 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر لپ‌تاپی است و برای یک لپ‌تاپ هیبریدی که کاربری مشابه تبلت هم دارد، اهمیت ویژه‌تری خواهد داشت. در لپ‌تاپ VivoBook Flip TP510UA ایسوس از یک صفحه‌نمایش 15.6 اینچی با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920*1080 استفاده کرده است. همانند لپ‌تاپ‌های رده کاربری مالتی‌مدیا، ایسوس برای صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ امکانات کاملی را درنظر گرفته است. این صفحه‌نمایش حدود 80 درصد سطح پنل جلویی را لپ‌تاپ را اشغال کرده است و صفحه‌نمایش حاشیه دور بسیار کمی دارد. همچنین این صفحه‌نمایش از سرعت نوسان تصویر 60 هرتز پشتیبانی می‌کند تا روان‌ترین تصویر را در اختیار شما قرار دهد. نمایش‌گر لپ‌تاپ هم از نوع براق (Glossy) است. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ VivoBook Flip TP510UA از زاویه دید 178 درجه‌ای پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود، در هر زاویه‌ای که صفحه‌نمایش قرار گیرد، مشکلی بابت زوایه دید نباشد. ایسوس همچنین از فناوری Splendid خود بر روی این لپ‌تاپ هم استفاده کرده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در حالت مراقبت از چشم (Eye Care) نورهای آبی مزاحم صفحه‌نمایش را کم کرده، در حالت Vivid غلظت رنگ‌ها را بیشتر و در حالت دستی (Manual) هم به‌صورت کامل نور و نمایش رنگ‌ها در صفحه‌نمایش را شخصی‌سازی کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA

 

همان‌طور که اشاره شد، ایسوس VivoBook Flip TP510UA صفحه‌نمایش لمسی دارد که از چند لمس همزمان هم پشتیبانی می‌کند. با استفاده از قلم هوشمند Asus Pen می‌توانید با صفحه‌نمایش لپ‌تاپ مشغول انجام کارهای طراحی به‌صورت حرفه‌ای شوید. این قلم قادر به تشخیص 1024 سطح فشار مختلف از 10g تا 300g است. از همین رو در امور طراحی می‌توانید با ظرافت بالا با لپ‌تاپ VivoBook Flip TP510UA مشغول کار شوید. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های قلم ایسوس این است که با قرار دادن قلم در زوایه 45 درجه با سطح صفحه‌نمایش هم می‌توانید با آن کار کنید و این یعنی درست همانند در دست گرفتن و نوشتن با یک قلم معمولی. قیمت VivoBook Flip TP510UA با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، مناسب بوده و با خرید این لپ‌تاپ هیبریدی می‌توانید با استفاده از قلم آن، به‌صورت حرفه‌ای مشغول انجام کارهای طراحی گرافیک و نقاشی دیجیتال شوید. در پایان این بخش لازم به‌ذکر است که در بالای پنل صفحه‌نمایش از یک وب‌کم (Wabcam) با کیفیت VGA استفاده شده است.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA

 

کیبورد

کیبورد لپ‌تاپ VivoBook Flip TP510UA یک کیبورد جزیره‌ای است که همه کلیدها با اندازه و فاصله مشخص در کنار هم قرار گرفته‌اند. سایز این کیبورد نسبت به سایز لپ‌تاپ‌های 15.6 کوچک‌تر بوده و قسمت ماشین‌حساب (مربوط به اعداد) بر روی آن قرار نگرفته است. از همین رو این لپ‌تاپ مناسب کارهای حساب‌داری و حساب‌رسی نیست که البته از یک لپ‌تاپ هیبریدی چنین انتظاری هم نمی‌رفت. تمامی کلیدها به نور پس‌زمینه مجهز شده‌اند و می‌توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی، روشن و خاموش بودن و میزان شدت نور آن‌ها را تغییر دهید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید حتی در تاریک‌ترین محیط هم به‌راحتی کلیدها را مشاهده کرده و به تایپ‌ خود ادامه دهید. همچنین تمامی کلیدها عمقی معادل 1.4 میلی‌متر دارند. عمق کم کلیدها باعث می‌شود که صدای تولید شده صفحه‌کلید بسیار کم باشد و در مجموع تجربه تایپ بهتری داشته باشید.

در قسمت مربوط به استراحت‌گاه دست هم شاهد یک تاچ‌پد (Touch Pad) بزرگ و یک‌تکه با پشتیبانی از فرمان‌های چندلمسی هستیم. با استفاده از این تاچ‌پد می‌توانید در انجام کارهای روزانه به ماوس خود مرخصی دهید! همچنین بر روی این تاچ‌پد از حس‌گر اثر انگشت (Fingerprint Sensor) استفاده شده است. با استفاده از این حس‌گر -که با ویندوز 10 سازگار است- می‌توانید تنها با یک لمس لپ‌تاپ را بدون وارد کردن رمز باز کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA

 

پورت‌ها و بلندگو

بر روی لبه کناری با ضخامت کمتر از 2 سانتی‌متر، ایسوس به‌خوبی از پورت‌ها و اتصالات کاربردی استفاده کرده است. بر روی لپ‌تاپ VivoBook Flip TP510UA از دو پورت USB 3.0، یک پورت USB 2.0، یک پورت USB Type-C، خروجی تصویر HDMI، کارت‌خوان SD و جک 3.5 میلی‌متری هدفون استفاده شده است. از لپ‌تاپی در این رده کاربری و با این مشخصات فیزیکی انتظار داشتن درایو نوری طبیعتا نداریم. اما در صورت نیاز به آن می‌توانید از طریق پورت USB یک درایو نوری اکسترنال را به لپ‌تاپ ایسوس TP510UA متصل کنید.

برای پخش صدا ایسوس در لپ‌تاپ VivoBook Flip TP510UA از دو بلندگو استریو داخلی با توان 2 وات استفاده کرده است. بلندی صدای این بلندگو خیلی زیاد نیست اما کیفیت صدای خوبی دارند. در ساخت این بلندگوها از فناوری انحصاری ایسوس یعنی SonicMaster استفاده شده است. همچنین با استفاده از Asus Audio Wizard می‌توانید پخش صدا را برای حالت‌های مختلفی مثل فیلم، موسیقی، بازی و... بهنیه کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

ایسوس بر روی لپ‌تاپ VivoBook Flip TP510UA خود از کانفیگ‌های سخت‌افزاری مختلفی استفاده کرده است. برای پردازش اطلاعات شاهده پردازندهنسل هفتم و هشتم اینتل هستیم. پردازنده Intel Core i3 بر روی این لپ‌تاپ دو مدل نسل هفتم و هشتم دارد اما سایر پردازنده‌های Intel Core i5 و Intel Core i7 از نسل هشتم اینتل هستند. پردازنده‌های قدرتمند و کم‌مصرف اینتل بر روی این لپ‌تاپ توان پردازشی بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در مدل پردازنده Intel Core i5 شاهد سرعت پردازنده 1.6 گیگاهرتز تا 3.4 گیگاهرتز -در حالت توربو (Turo Boost)- هستیم. کانفیگ Intel Core i7 این لپ‌تاپ با عنوان TP510UQ هم محدوده سرعت 1.8 تا 4.0 گیگاهرتز را در اختیار شما قرار می‌دهند. در کنار این پردازنده از کارت گرافیک مجزا استفاده نشده است و شاهد کارت گرافیک خود اینتل مدل UHD Graphics 620 بدون حافظه اختصاصی هستیم. البته در کانفیگ TP510UQ این مدل لپ‌تاپ، از کارت گرافیک NVIDIA GeForce 940MX با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی استفاده شده است. به‌هر حال عدم استفاده از کارت گرافیک مجزا بر روی لپ‌تاپ TP510UA باعث می‌شود که لپ‌تاپ در پردازش اطلاعات تصویری سنگین (برای مثال در تجربه بازی) به‌مشکل بخورید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA

 

حافظه رم (RAM) لپ‌تاپ VivoBook Flip TP510UA دو مدل 8 و 12 گیگابایتی از نوع DDR4 دارد. بر روی مادربرد لپ‌تاپ از دو اسلات برای قرارگیری رم استفاده شده است که باعث شده بتوانید ظرفیت حافظه رم را تا 16 گیگابایت ارتقاء دهید. هارد دیسک لپ‌تاپ VivoBook Flip TP510UA سه مدل 500 گیگابایتی، 1 و 2 ترابایتی دارد که بر اساس نیاز خود می‌توانید در کانفیگ‌های مختلف یکی را انتخاب کنید. در مدل کانفیگ TP510UA از حافظه رم 12 گیگابایتی و هارد دیسک 1 ترابایتی استفاده شده است. هارد لپ‌تاپ همچنین از حافظه M.2 SSD پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از 128 گیگابایت تا 512 گیگابایت دیگر را در کنار هارد دیسک اصلی بر روی لپ‌تاپ داشته باشید. باتری قرار گرفته بر روی لپ‌تاپ هم یک باتری 3 سلولی از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 42 وات‌ساعت است. به گفته ایسوس این باتری نسبت به باتری‌های لیتیوم‌-یون سه برابر شارژدهی بیشتر دارد. باتری VivoBook Flip TP510UA در مجموع قادر است که تا 5 ساعت شارژدهی داشته باشد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA

 

جمع‌بندی

لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA یک لپ‌تاپ هیبریدی است. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ قابلیت چرخش 360 درجه‌ای دارد و می‌توانید با چرخاندن آن، از لپ‌تاپ به‌عنوان یک تبلت هم استفاده کنید. صفحه‌نمایش لمسی براق با کیفیت Full HD و زاویه دید 178 درجه‌ای از ویژگی‌های نمایش‌گر 15.6 اینچی لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Flip TP510UA است. همچنین قلم هوشمند Asus Pen مدل STYLUS این لپ‌تاپ یک قلم حرفه‌ای برای انجام کارهای طراحی است و قارد به تشخیص 1024 سطح مختلف فشار است. سخت‌افزار بروز و کارآمد، هارد دیسک با ظرفیت بالا و شارژدهی خوب باتری از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند. قیمت لپ‌تاپ ایسوس TP510UA با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد مناسب است. در مجموع با خرید لپ‌تاپ VivoBook Flip TP510UA می‌توانید به یک لپ‌تاپ هیبریدی با کیفیت، کاربردی و سبک دسترسی داشته باشید.

نکات مثبت

  • بدنه آلومینیومی سبک و زیبا
  • صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD لمسی
  • استفاده از سخت‌افزار بروز و کارآمد
  • هارد دیسک با ظرفیت بالا و شارژدهی باتری خوب

نکات منفی

  • وب‌کم VGA
  • عدم استفاده از کارت گرافیک مجزا

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Flip TP510UA

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.