نقد وبررسی دوربین مداربسته داهوا Camera Dahua HFW1220BP : امنیت با چاشنی تکنولوژی

۶۹۰ بازديد

مقدمه :

با روند رو به رشد زندگی ماشینی و مکانیزه شدن بیشتر رویدادهای زندگی انسان‌ها، احساس نیاز به ابزاری برای کنترل این روند و مشاهده از راه دور این ابزارالات بیش از پیش احساس شد و این اولین گام برای تولید دوربین‌های مداربسته بود. از طرفی دیگر کنترل و نظارت از راه دور امری حیاتی در بسیاری از موارد می‌باشد چرا که حضور انسان در آن شرایط غیرممکن و یا خطرناک است، همچون کوره‌ها، محیط های تحت مواد رادیولوژی و بسیاری از موارد دیگر. امروزه در تمام ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی و حتی در خیابان‌ها شاهد استفاده از دوربین‌های مداربسته در اشکال متنوع و مختلفی هستیم. شرکت‌های مختلفی امروزه در زمینه تولید دوربین‌های مداربسته و سایر امکانات حفاظتی و نظارتی فعالیت می کنند که کمپانی داهوا تکنولوژی (Dahua Technology) یکی از همین شرکت هاست. با تولید DVR N6 توسط کمپانی داهوا تکنولوژی که از بستری نرم افزاری برگرفته از تراشه‌های دو هسته‌ای بهره مند می‌باشد این شرکت توانست سریعاٌ به یکی از محبوبترین شرکت‌ها بین مشتریان و فروشندگان حوزه تجهیزات حفاظتی تبدیل شود. این شرکت که از سال 2002 اغاز به کار کرده امروزه یکی از غول‌های تکنولوژی حفاظتی به شمار می‌آید که توانسته با کنار زدن بسیاری از رقبا به یه سومین تولیدکننده برتر تجهیزات حفاظتی در سال 2019 تبدیل شود. کمپانی داهوا تکنولوژی امروزه محصولات زیادی از جمله دوربین‌های مداربسته ، انواع DVR، دوربین های تحت شبکه و دوربین‌های تحت کنترل سرور تولید می کند که امروز درفروشگاه اینترنتی هدف با نقد و بررسی یکی از محصولات این شرکت یعنی دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP در خدمت شما هستیم.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1220BP : معرفی مختصر

 

Camera Dahua HFW1220BP

 

دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP از سری دوربین‌های بولت با لنز ثابت می‌باشد که از آخرین تکنولوژی‌های داهوا بهره‌مند بوده و برای استفاده در محیط‌های بیرونی و و جایگاه نصب جانبی ساخته وپرداخته شده است. دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP از زیرمجموعه لایت (Light) می‌باشد که بارزترین ویژگی این سری از دوربین‌ها در کوچکی و سبک بودن آن‌هاست. دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP از سنسور تصویر CMOS و لنز ثابت با فاصله کانونی 3.6 میلیمتر برخوردار بوده و زاویه دید آن 80.05 درجه می باشد. این محصول از دو خروجی تصویری بهره مند می‌باشد که عبارتند از یک خروجی channel BNC و یک خروجی CVBS که قادر است رزولوشنی برابر با 1080*1920 پیکسل ارائه دهد.شرکت داهوا دوربین مداربسته Dahua HFW1220BP را به تکنولوژی های Smart IR و HDCVI مجهز ساخته که این ویژگی‌ها سبب می شوند میزان روشنایی در تصاویر سیاه و سفید تحت نور کم، یکنواخت باقی مانده و انتقال تصاویر را در زمان فعلی بدون هیچ گونه اختلال در فواصل طولانی ضبط کرده و به نمایش در آورد. منبع تغذیه دوربین مداربسته داهوا  Dahua HFW1220BP که قابل استفاده در محیط های داخلی و خارجی می باشد، دارای ولتاژی برابر با 12 ولت DC بوده و توان مصرفی آن 3.2 وات می‌باشد. دوربین مداربسته Dahua HFW1220BP با ابعادی برابر با 90.5*90.4*242 میلیمتر و وزن 640 گرم ساخته شده و به فروش می‌رسد و با برخورداری از استاندارد حفاظتی IP67، بدنه آلومینیومی آن کاملا ضد آب بوده و گرد و غبار به آن جذب نخواهد شد. این محصول از چراغ‌های LED مادون قرمز برخوردار است که امکان دید در شب را به وجود آورده اند و حداکثر برد دید در شب آن برابر با 50 متر است. دوربین مدار بستهDahua HFW1220BP با استفاده از یک لنز دو مگاپیکسلی، از استاندارد ویدیویی PAL پشتیبانی کرده بنابراین قادر به فیلم برداری با نرخ فریم 25 فریم در ثانیه می باشد. دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP فاقد بزرگنمایی اپتیکال بوده و در صورت نیاز به بزرگنمایی میتوانید از بزرگنمایی دیجیتال این محصول استفاده کنید.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1220BP : ساختار و معماری

 

Camera Dahua HFW1220BP

 

دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP از سری دوربین‌های بولت و از زیرمجموعه لایت می‌باشد. این دو اصطلاح در کنار هم سبب می‌شوند که ما این دوربین را به عنوان دوربینی سبک و کوچک برای مصارفی با محل نصب ثابت و متصل به دیوارهای جانبی بشناسیم. دوربین Camera Dahua HFW1220BP با بدنه ی آلومینیومی خود که از گواهی IP67 بهره می‌برد به صورت ضد آب و ضد ضربه طراحی شده است که به سبب این شما قادر خواهید بود از آن در محیط های خارجی نیز استفاده کنید.. لنز دو مگا پیکسلی این دوربین، درون محفظه ای فلزی قرار دارد و بر روی تنه‌ای ثابت، که قابلیت مفصل بالایی دارد، سوار شده است. دوربین مدار بسته Camera Dahua HFW1220BP دارای 24 سانتی‌متر طول و 9.05 سانتی‌متر عرض و 9.05 سانتیمتر قطر می‌باشد. برای اتصال دوربین به سطح مدنظر خود ملزم به استفاده از سه پیچ چهارپخ می‌باشید که به همراه رول پلاک‌های لازم درون جعبه خریداری شده قرار گرفته‌اند. در ساخت دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP از یک بازوی سه محوره بهره برداری شده که در سه نقطه قابلیت چرخش دارد و پس از قرار گرفتن در وضعیت دلخواه قادر خواهید بود با بستن پیچ تنظیم دوربین را در جای خود ثابت کنید.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1220BP : لنز و عدسی‌های به کار رفته

 

Camera Dahua HFW1220BP

 

شرکت داهوا در دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP از سنسور تصویر 1.2 اینچی CMOS استفاده کرده است که این لنز قادر است تصویر 2 مگاپیکسلی را در هر دو سیگنال ویدئویی رایج امروزی با فرکانس 50 هرتز با نرخ تصویر 25 فریم ویا فرکانس 60 هرتز با نرخ تصویر 30 فریم بر ثانیه فشرده و ذخیره نماید. دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP می تواند در حداقل نور محیط تصاویر را با کیفیت رنگی ارائه کند. در دوربین مداربستهCamera Dahua HFW1220BP از لنز 3.6 میلی متری استفاده شده است که شما می توانید زاویه ی دید 80.05 درجه ای در اختیار داشته باشید. در هر دوربین مداربسته میزان حداقلی از نور برای ضبط و ذخیره تصاویر به صورت رنگی مورد نیاز است که بسته به کیفیت دوربین این مورد متغیرباشد در دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP این مقدار برابر با 0/02 لوکس ( Lux واحد اندازه گیری نور) می‌باشد که اگر مقدار نور کمتر از مقدار ذکر شده باشد با فعال شدن حالت دید در شب (IR) تصاویر به صورت سیاه وسفید ذخیره خواهند شد. لازم به ذکر است که در بهترین شرایط محدوده قابل رویت در حالت دید در شب حدودا 50 متر می‌باشد که بسته به شرایط متغیر بوده و قابل تغییر است. دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP از دو خروجی تصویری بهره مند می‌باشد که عبارتند از یک خروجی channel BNC و یک خروجی CVBS که سبب میشوند که حجم تصاویر ذخیره شده کمتر باشند و شما بتوانید تایم بیشتری را بر روی حافظه جانبی استفاده شده ذخیره کنید.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1220BP : تکنولوژی‌های انحصاری داهوا

 

dahua

 

کمپانی داهوا تکنولوژی همواره از پشگامان نواوری و خلاقیت در عرصه دوربین‌های حفاظتی بوده و محصولات این شرکت دائما در حال بروزرسانی و ارتقا به جدیدترین تکنولوژی‌های این شرکت هستند و دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP از این قاعده مستثنی نیست. از جدیدترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در دوربین Camera Dahua HFW1220BP میتوان به فیلتر هوشمند ICR اشاره کرد. استفاده از این فیلتر دیجیتال در این دوربین سبب شده است تا متناسب با تراکم نور محیط در ساعات مختلف روز وشب تصاویری با کیفیت و وضوح بالاتر ثبت گردند، به گونه‌ای که تراکم نور کم و یا زیاد سبب کِدر یا سفید شدن تصویر نگردد. شرکت داهوا با قرار دادن تکنولوژی DWDR در دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP سبب شده است که در هنگام تابش نور پس زمینه‌ی شدید به سوژه ی تصویر، که سبب می‌شود تصویر به صورت آشفتگیهای تیره و روشن رویت شود با ایجاد تعادل در نور تصویر، امکان رویت دقیقتر سوژه را فراهم سازد. تکنولوژی Smart IR به کار رفته در لنز دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP سبب می‌شود تا در ساعات شب که نور محیط بسیار کم می‌باشد و انعکاس نور موجب آشفتگی تصویر می‌شود، تصاویری واضح ثبت شده و رنگ سفید موجود در تصویر تنظیم گردد. علاوه بر موارد ذکر شده با استفاده از تکنولوژی 2d-dnr قادر خواهید بود که تصاویری با حداقل نویز دیجیتال و حداکثر کییفیت و شفافیت ممکن ضبط و ذخیره نمایید.

 

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1220BP : محیط مناسب برای فعالیت عملیاتی

 

Camera Dahua HFW1220BP

 

دوربین‌های مداربسته هم مانند بسیاری از دیگر محصولات دارای شرایط و ضوابط نگهداری خاصی هستند چرا که نحوه استفاده از آن‌ها در طول عمر،کارایی و کیفیت عملیاتی آن‌ها موثر است. دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP از گواهیIP67 برخوردار است بنابراین میتوان از ان در محیط‌های روباز نیز استفاده کرد چرا که ضدآب بوده و تحمل گرد و غبار بالایی نیز دارد. به دلیل استفاده از بدنه‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم در دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP، این دوربین ضد زنگ و خوردگی نیز می‌باشد. با توجه به اطلاعات ارائه شده در دفترچه راهنمای این محصول دمای ایده‌آل برای دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP بین منفی -40 تا +60 سانتی گراد می‌باشد و بهتر است که رطوبت محیط به دلیل رویت بهتر تصویر و جلوگیری از بخار گرفتگی لنز کمتر از 95 درصد باشد. بهتر است بدانید دوربین مداربسته قابلیت اتصال به لوله‌ها را نیز دارد و تنها کافیست که از طریق پل بست‌های اختصاصی دوربین که در بازار موجود است اقدام به نصب این دوربین کنید.

(پل بست و چگونگی اتصال، در تصویر بالا قابل مشاهده است.)

 

نتیجه نهایی :

دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP یک دوربین مدار بسته با سنسور تصویر CMOS و لنز ثابت با فاصله کانونی 3.6 میلیمتر و زاویه دید 80.05 درجه بوده که از جدیدترین تکنولوژی های داهوا برخوردار بوده و دارای قابلیت دید در شب می‌باشد که حداکثر شعاع دید آن در شب 50 متر و در طول روز 70 متر می‌باشد. حسگر به کار رفته در این دوربین از تراکم پیکسلی 2 مگاپیکسل به همراه رزولوشن 1920 در 1080 برخوردار است. دوربین مداربستهCamera Dahua HFW1220BP با استفاده از بدنه ضدزنگ و پایه مفصلی برای قرارگیری در محیط های خارجی و داخلی مناسب می‌باشد.قیمت دوربین مداربسته داهوا Camera Dahua HFW1220BP در مقایسه با قیمت دوربین مداربسته سایر شرکت ها آن را به محصولی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. خرید دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1220BP برای افرادی که می خواهند با کمترین هزینه پرداختی بهترین عملکرد را شاهد باشند، بهترین پیشنهاد است.

 

نقاط قوت :

  • بدنه آلومینیومی با گواهی IP67
  • قابلیت دید در شب با شعاع بالا
  • قیمت مناسب
  • تکنولوژی پیشرفته

 

نقاط ضعف :

  • استفاده از لنز ثابت
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.