مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو : سامسونگ یا هوآوی؟

۱,۱۹۹ بازديد

گلکسی اس 10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10) گوشی است که در فوریه (February) سال 2019 به عنوان پرچمدار ای شرکت کره‌ای رونمایی شد. از سمت دیگر هوآوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) یکی از پرچمداران اصلی شرکت هوآوی است که در ماه اکتبر (October) سال 2018 شاهد معرفی آن بودیم. با توجه به قیمت نسبتا مشابه این دو محصول کدامیک گزینه خرید بهتری هستند؟ در این مقاله به مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

انتخاب و خرید یک گوشی جدید با توجه به افزایش تنوع این محصولات در بازار کار آسانی نیست. هم اکنون اگر بودجه‌ای برای خرید یک اسمارتفون جدید مشخص کنید و جستجوی ساده‌ای در فروشگاه های اینترنتی مختلف داشته باشید، متوجه خواهید شد که گزینه های خرید مختلف و متعددی پیش رویتان قرار می‌گیرند. اما انتخاب یک گوشی خوب از بین گزینه هایی که قابل خرید هستند یک اقدام مهم و گاها دشوار است. به خاطر داشته باشید که همیشه گوشی بهتر برای شما با توجه به نیازها، انتظارات و البته سلیقه شخصی خودتان مشخص می‌شود. گلکسی S10 یکی از اسمارتفون های پرفروش شرکت سامسونگ است که نسبت به سری گوشی های Galaxy S گذشته این شرکت سبک طراحی متفاوتی را ارائه می‌کند.

این گوشی در واقع پرچمدار سال 2019 غول کره‌ای سامسونگ محسوب می‌شود. قیمت Galaxy S10 شاید خیلی مقرون به صرفه نباشد اما شک نداشته باشید که این گوشی ارزش صرف هزینه و خرید را دارد. اما با کیفیت و زیبا بودن گوشی S10 بدان معنا نیست که هیچ رقیبی برای آن وجود نداشته باشد! یکی از اصلی ترین رقیب های این اسمارتفون می‌تواند گوشی Huawei Mate 20 Pro باشد. قیمت هوآوی Mate 20 Pro در مقایسه با گوشی S10 کمتر است و در عین حال مشخصات فنی و سخت افزاری توسط آن ارائه می‌شوند که می‌توانند پرچمدار سال 2019 سامسونگ را به چالش بکشد! از اینرو شاید این سوال برای خیلی از کاربران ایجاد شود که خرید کدامیک از دو گوشی نام برده شده انتخاب بهتری خواهد بود؟

ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو (Samsung Galaxy S10 vs Huawei Mate 20 Pro) بپردازیم و این دو اسمارتفون را از نظر اصلی ترین ویژگی ها و مشخصات با هم مقایسه کنیم. بدین ترتیب برتری های هر یک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر مشخص می‌شود و شما با توجه به انتظارات و سلیقه شخصی خودتان قادر خواهید بود که گزینه خرید بهتر را شناسایی کرده و انتخاب نمایید. بنابراین اگر قصد خرید یک اسمارتفون اندرویدی رده بالا و با کیفیت را دارید و بودجه شما در حدی است که هم گوشی Mate 20 Pro و هم Galaxy S10 برایتان قابل خرید است، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و تا انتهای مقایسه با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

هر دو گوشی مورد نظر از محصولات رده بالای برند های خود هستند و به همین سبب کیفیت ساخت بالایی دارند و از ظاهری جذاب، شیک و به روز بهره‌مند خواهند بود. با یک نگاه ساده به هر یک از این دو گوشی متوجه این امر خواهید شد. فریم اصلی هر دوی آن ها از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی هر دو گوشی هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود تا مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز داشته باشند. اگرچه توصیه داریم علیرغم وجود این شیشه روی قاب پشت و پنل جلوی دو گوشی، حتما از گلس محافظ ال سی دی و محافظ قاب پشت موبایل برای حفاظت هر چه بیشتر از آن ها استفاده کنید. پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 هم از دیگر ویژگی های مشترک و گوشی مذکور خواهد بود که از کیفیت ساخت خوب آن ها خبر می‌دهد.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو

 

از نظر ابعاد و اندازه تفاوت قابل درکی مابین دو گوشی وجود دارد. گلکسی اس 10 سامسونگ بدنه‌ای به ابعاد 7.8 در 70.4 در149.9 میلیمتری را ارائه کرده و وزنی در حدود 157 گرم دارد اما گوشی Mate 20 Pro بدنه‌ای با ابعاد 8.6 در 72.3 در 157.8 میلیمتری دارد و وزن آن حدود 189 گرم است. بنابراین گوشی هوآوی نسبت به سامسونگ بزرگ تر و سنگین تر خواهد بود و بدنه آن باریک و بلند به نظر می‌رسد. این امر سبب می‌شود که استفاده تک دست از گوشی میت 20 پرو برای برخی کاربران و به ویژه بانوان کمی دشوار باشد. یکی دیگر از ویژگی های مشترک و مهم هر دو گوشی مربوط به بهره‌مندی از اسکنر داخل نمایشگر می‌شود. بخش زیرین صفحه نمایش هر دو اسمارتفون نام برده شده قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارند.

در مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو مقایسه شد که سرعت و دقت عمل اسکنر داخل ال سی دی هر دو گوشی وضعیت خوبی را ارائه می‌کند و کاملا کارآمد است. لازم به ذکر است که گوشی Mate 20 Pro علاوه بر اسکنر انگشت از فیس آیدی (Face ID) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و با استفاده از سنسورهای خاص و دقیق امکان اسکن چهره کاربر و تایید هویت از طریق این پروسه را هم ارائه کرده است که گوشی اس 10 سامسونگ از آن بهره نمی‌برد. پس پشتیبانی از قابلیت فیس آیدی پیشرفته می‌تواند یکی از مزیت های طراحی میت 20 پرو در مقایسه با Galaxy S20 باشد. یکی دیگر از تفاوت های مابین دو محصول مربوط به جک 3.5 میلیمتر هندزفری می‌شود که در گوشی نماینده سامسونگ ارائه شده اما نماینده هوآوی از آن بهره‌مند نیست. ضمنا سوکت شارژ هر دو گوشی از نوع USB Type C خواهد بود.

اما دو گوشی اس 10 و میت 20 پرو از نظر ظاهری با هم تفاوت های نسبتا زیاد و محسوسی دارند. در نمای رو به رو صفحه نمایش بدون حاشیه هر دو گوشی رخ‌نمایی می‌کند و تفاوت محسوسی مابین محل نصب لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دو گوشی دیده می‌شود. هوآوی در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی میت 20 پرو یک ناچ ذوزنقه‌ای شکل و نسبتا بزرگ را ایجاد کرده و سنسور های جلو و لنز دوربین سلفی گوشی را در این بخش تعبیه می‌کند اما سامسونگ سنسور های جلوی گوشی را در لبه فوقانی حاشیه نمایشگر و بدنه گوشی تعبیه کرده و لنز دوربین سلفی دستگاه را هم در قلب ال سی دی دستگاه و گوشه سمت راست و فوقانی آن ارائه می‌کند.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو

 

تفاوت قاب پشت دو گوشی هم مربوط به نحوه نصب لنز های دوربین اصلی آن ها می‌شود که در گلکسی S10 به صورت خطی و افقی در نظر گرفته شده اما هوآوی Mate 20 Pro حالتی مربعی شکل را ارائه کرده است. با در دست گرفتن هر دو گوشی نام برده شده حس بسیار عالی به شما منتقل می‌شود و هر دو گوشی از کیفیت ساخت بالا و ظاهری شیک بهره‌مند هستند. اینکه کدامیک از دو گوشی مذکور از نظر ظاهر و طراحی بهتر خواهند بود بستگی به سلیقه شخصی شما دارد، اما فراموش نکنید قابلیت Face ID فقط توسط هوآوی میت 20 پرو پشتیبانی می‌شود و این مزیتی مهم در طراحی این محصول نسبت به سامسونگ Galaxy S10 است.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو : صفحه نمایش

مطمئنا یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده در انتخاب موبایل مربوط به کیفیت صفحه نمایش و ال سی دی گوشی می‌شود. صفحه نمایش گلکسی S10 سامسونگ 6.1 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است و با حاشیه های باریکی که دارد چیزی در حدود 88.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. در سمت مقابل نمایشگر گوشی میت 20 پرو 6.39 اینچی بوده و از نوع اولد (OLED) خواهد بود و آن هم حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا 87.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. بنابراین اگر به گوشی های با صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه علاقه دارید، هم نماینده سامسونگ و هم نماینده هوآوی نیازتان را برطرف خواهند کرد.

رزولوشن صفحه نمایش گوشی S10 معادل 3040 در 1440 پیکسل است و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 550 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در سمت مقابل صفحه نمایش هوآوی Mate 20 Pro رزولوشن 3120 در 1440 پیکسلی دارد و تراکم پیکسلی آن حدودا 538 پیکسل در هر اینچ خواهد بود. قابلیت هایی مثل HDR توسط پنل نمایشگر هر دو گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمنا گلکسی S10 از قابلیت "Always on Display" هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمنا روی صفحه نمایش هر دو گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس پوشانده شده و بدین ترتیب از آن ها محافظت به عمل می‌آید. جنس شیشه گوریلاگلس پنل جلوی گوشی سامسونگ از نوع گوریلاگلس 6 است و هوآوی میت 20 پرو از گوریلاگلس 5 بهره می‌برد.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو

 

از نظر کیفیت عملکرد صفحه نمایش باید گفت که هر دو گوشی مذکور فوق‌العاده هستند! محتوا روی نمایشگر هر دوی آن ها با وضوح، شارپنس و کنتراست عالی به تصویر کشیده می‌شود. به عقیده ما در برخی مواقع صفحه نمایش گوشی سامسونگ بازده بهتری نسبت به هوآوی دارد و احتمالا چون پنل آن از نوع آمولد در نظر گرفته شده، شاید بهینه‌تر از نمایشگر اولد Mate 20 Pro هم عمل کند، اما این تفاوت ها واقعا با چشم غیرمسلح کاربر و در حالت عادی و با معیارهای نرمال قابل تشخیص نیستند و شاید فقط در بنچمارک های خیلی دقیق قابل رویت باشند. بنابراین به شما قول می‌دهیم که از دیدن محتوای زنده و شاداب بر روی ال سی دی هر دو گوشی مورد نظر لذت خواهید برد. فراموش نکنید که بخش زیرین صفحه نمایش هر دو گوشی از قابلیت اسکن انگشت هم پشتیبانی می‌کند.

نکته بعدی که در مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو مشخص شد مربوط به توانایی عالی پنل نمایشگر هر دو گوشی در تولید روشنایی می‌شود. قدرت خوب تولید روشنایی نمایشگر دو اسمارتفون مذکور سبب شده که به راحتی بتوان در محیط های باز و تحت تابش نور از آن ها استفاده کرد و با گوشی در تعامل بود. ضمنا بزرگ و بدون حاشیه بودن نمایشگر دو گوشی سبب می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم و ویدیو و سایر اقدامات این چنینی هم در آن ها بسیار لذت بخش باشد. برخی افراد عقیده دارنده لنز دوربین سلفی گوشی S10 که در داخل نمایشگر و گوشه ال سی دی بکار رفته می‌تواند منجر به آزار شود اما به شما قول می‌دهیم در عمل اینطور نخواهد بود و شما خیلی زود به این سبک طراحی عادت می‌کنید و لنز دوربین سلفی گوشی هیچ اختلالی در تعامل شما با ال سی دی موبایل به وجود نمی‌آورد. پس از نظر صفحه نمایش هر دو گوشی مذکور فوق‌العاده هستند.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هر دو گوشی هوآوی Mate 20 Pro و سامسونگ Galaxy S10 به طور پیش فرض از اندروید 9.0 پای (Android 9.0 Pie) بهره می‌برند و انتظار داریم آپدیت اندروید 10 برای هر دوی آن ها منتشر شود. تفاوت اصلی بستر نرم افزاری مابین این دو گوشی مربوط به رابط کاربری آن ها می‌شود. رابط کاربری پیش فرض نماینده سامسونگ رابط One UI است و رابط کاربری پیش فرض نماینده هوآوی رابط EMUI خواهد بود. این دو رابط از نظر ساختار تفاوت های زیادی نسبت به هم دارند که ما قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم. ویژگی های زیادی توسط هر دو رابط پشتیبانی می‌شوند اما در مجموع قابلیت های شخصی سازی که در EMUI ارائه شده‌اند به مراتب بیشتر از قابلیت های رابط One UI هستند.

اما از سمت دیگر رابط کاربری One UI سبک تر و یکپارچه‌تر از رابط EMUI به نظر می‌رسد و به عقیده ما از نظر بصری هم وضعیت بهتری دارد. ضمنا بستر نرم افزاری گوشی S10 از دستیار هوشمند و صوتی اختصاصی سامسونگ با نام بیکسبی (Bixby) و همچنین قابلیت سامسونگ دکس (Samunsung DeX) پشتیبانی می‌کند که به موجب آن می‌توان با اتصال گوشی به یک مانیتور تجربه‌ای دسکتاپ مانند را در اختیار داشت. به همین دلایل با به شخصه رابط One UI گوشی گلکسی اس 10 را به رابط EMUI گوشی Mate 20 Pro ترجیح می‌دهیم. اما واقعیت این است که از نظر سرعت عملکرد و روان بودن بستر نرم افزاری، هر دو گوشی وضعیت یکسان و عالی دارند و بروز لگ و تاخیر در آن ها تقریبا بی‌معناست.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو

 

ما در مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ، فیسبوک، اسکایپ و غیره را روی هر دو گوشی نصب و اجرا کردیم و اقداماتی همچون وبگردی، تماشای فیلم در یوتیوب، ارسال پیامک و غیره را هم مورد ارزیابی قرار دادیم و نتیجه بررسی نشان داد که با انجام این اقدامات کوچک ترین لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری هیچ یک از این دو اسمارتفون به وجود نمی‌آید. بنابراین به نظر می‌رسد ترجیح دادن بستر نرم افزاری و رابط کاربری یکی از این دو اسمارتفون نسبت به محصول دیگر بیشتر امری سلیقه‌ای باشد. ما بنا به سلیقه شخصی خودمان رابط کاربری One UI سامسونگ را به EMUI هوآوی ترجیح می‌دهیم.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو : پردازنده، رم و حافظه جانبی

مطمئنا برای کسانی که می‌خواهند هزینه زیادی صرف خرید گوشی جدید کنند، قدرت عملکرد و بازده پردازشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خوشبختانه هم نماینده سامسونگ و هم نماینده هوآوی از این نظر پتانسیل بالایی دارند و شما را ناامید نخواهند کرد. تراشه‌ای که در قلب نسخه جهانی گوشی S10 بکار رفته تراشه اگزینوس 9820 است که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با فرکانس کاری ماکسیمم 2.73 گیگاهرتزی دارد. در سمت مقابل تراشه گوشی میت 20 پرو با نام *******n 980 شناخته می‌شود و طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با فرکانس کاری ماکسیمم 2.6 گیگاهرتزی دارد. پردازنده گرافیکی بکار رفته در تراشه دو گوشی S10 و Mate 20 Pro هم به ترتیب پردازنده Mali-G76 MP12 و Mali-G76 MP10 خواهد بود.

رم گوشی اس 10 ظرفیت 8 گیگابایتی دارد و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی می‌شود. در سمت مقابل گوشی Mate 20 Pro از نظر رم دو آپشن 6 و 8 گیگابایتی را ارائه کرده و حافظه داخلی آن هم می‌تواند ظرفیت های 128 یا 256 گیگابایتی داشته باشد. لازم به ذکر است ما در مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو نسخه پایه دو گوشی را در اختیار داشتیم، یعنی گلکسی S10 ما رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی ارائه می‌کرد و هوآوی Mate 20 Pro ما هم از رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی بهره‌مند بود. برای درک قدرت عملکرد و بازده دو گوشی ما سه بازی سنگین فورتنایت (Fortnite) آسفالت98 لجندز (Asphalt 9 Legends) و پابجی موبایل (PUBG Mobile) را به طور آنلاین و برای مدت زمان کلی 30 دقیقه (هر بازی 10 دقیقه) در آن ها اجرا کردیم.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو

 

نتیجه بررسی مقایسه نشان داد که هر دو اسمارتفون بدون مشکل از پس اجرای بازی های مذکور بر می‌آیند اما اگر خیلی به سرعت عملکرد و سرعت بارگذاری اطلاعات در گوشی اهمیت می‌دهیم، نماینده سامسونگ می‌تواند بازده بهتری نسبت به گوشی Mate 20 Pro داشته باشد. در مقایسه دو گوشی مشخص بود که سرعت عمل گلکسی اس 10 در بارگذاری اطلاعات و لود بازی ها به شکل نسبتا محسوسی بیشتر از گوشی میت 20 پرو است. با این حال هر دو گوشی بدون مشکل از پس اجرای سنگین ترین بازی های HD بر می‌آیند و هیچ لگ و تاخیری هم در آن ها دیده نمی‌شود. رم دو گوشی هم بازده عالی دارد و به خوبی از پس مولتی‌تسکینگ و مدیریت تسک های پس زمینه بر خواهد آمد. لازم به ذکر است که هر دو اسمارتفون مورد نظر از نصب حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورند. پس اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی S10 و هوآوی Mate 20 Pro شما را ناامید نمی‌کنند و هر دو بازده عالی دارند اما سرعت بارگذاری و لود اطلاعات در نماینده سامسونگ کمی بیشتر از نماینده هوآوی خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو : دوربین

سه لنز 12، 2 و 16 مگاپیکسلی که به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند، مجموعه دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی S10 را تشکیل می‌دهند. قابلیت های متعددی از قبیل تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، HDR و ضبط ویدیو های 4k با نرخ 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی مذکور پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی S10 سامسونگ در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی این گوشی هم از یک لنز 10 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، تماس ویدیویی دوآل، HDR، عکسبرداری پرتره سلفی و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

اما در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی میت 20 پرو هوآوی به ترتیب از سه لنز 40، 20 و 8 مگاپیکسلی نوع واید، تله‌فتو و اولتراواید تشکیل شده است. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای و فوکوس خودکار لیزری، تثبیت اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 5x، قابلیت HDR، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره و فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED دوگانه هم برای مجموعه دوربین اصلی گوشی Mate 20 Pro ارائه می‌شود. در سمت مقابل دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 24 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره سلفی و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو

 

اما کیفیت عملکرد دوربین کدامیک از دو گوشی مورد نظر وضعیت بهتری دارد؟ قبل از هر چیز به شما اطمینان می‌دهیم که دوربین اصلی هر دو گوشی بازده فوق‌العاده‌ای خواهند داشت و از بهترین های بازار هستند. اما چون قصد مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو را داریم باید کیفیت عملکرد دوربین ها را در شرایط مختلف با هم مقایسه کنیم. در بررسی که داشتیم مشخص شد عموما در 70 درصد مواقع عملکرد دوربین اصلی Galaxy S10 در محیط های با نور مناسب نسبت به دوربین Mate 20 Pro بهتر است و این مسئله به ویژه در طبیعی به نظر رسیدن رنگ ها قابل رویت خواهد بود. در محیط های تاریک شرایط کمی متفاوت می‌شود و دوربین میت 20 پرو در 70 درصد مواقع عکس های بهتری را ضبط می‌کند. کیفیت عکس ها به ویژه در شرایطی که از تنظیمات اختصاصی اپلیکیشن دوربین استفاده درست کنید، بهتر هم می‌شود.

کیفیت عکسبرداری پرتره دوربین اصلی هر دو گوشی عالی است و تفکیک سوژه اصلی از پس زمینه در هر دو محصول بسیار خوب انجام می‌گیرد. به عقیده ما هر دو گوشی نام برده شده از نظر کیفیت عملکرد دوربین از بهترین های بازار هستند. شرایط مشابه برای دوربین سلفی دو گوشی هم وجود دارد و با دوربین سلفی هر دوی آن هم می‌توانید عکس های عالی ضبط کنید. به عقیده ما در این زمینه دوربین سلفی هوآوی Mate 20 Pro تقریبا در 60 درصد مواقع بازده بهتری نسبت به دوربین سلفی Galaxy S10 دارد. پس هر دو گوشی از نظر کیفیت عملکرد دوربین محصولات عالی و کم‌نظیری هستند و بدون تردید شما از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو : باتری و شارژدهی

در گوشی میت 20 پرو از یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی نوع لیتیوم پلیمری استفاده شده اما گلکسی اس 10 از یک باتری لیتیوم یونی 3400 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. در بررسی دو گوشی مشخص شد که قدرت نگهداری شارژ در نماینده هوآوی وضعیت بهتری در مقایسه با نماینده سامسونگ دارد. باتری S10 با یک مرتبه شارژ برای یک کاربر معمولی تقریبا 1 روز دوام را ارائه می‌کند اما این دوام در گوشی میت 20 پرو به چیزی در حدود 1.5 الی 2 روز می‌رسد. از نظر سرعت شارژ مجدد هم نماینده هوآوی وضعیت بهتری در مقایسه با سامسونگ دارد. شارژر اورجینال گوشی Mate 20 Pro یک شارژر 40 واتی است که ظرف 30 دقیقه باتری آن را تقریبا 70 درصد شارژ می‌کند و فول شارژ باتری دستگاه را هم در کمتر از 70 دقیقه مقدور می‌سازد. اما فول شارژ باتری 3400 میلی آمپر ساعتی گوشی S10 علیرغم بهره‌مندی از شارژر 15 واتی حدودا 90 دقیقه طول می‌کشد. بنابراین از نظر قدرت شارژدهی و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری، برتری مقایسه از آن گوشی هوآوی Mate 20 Pro خواهد بود. از دیگر ویژگی های جالبی که توسط هر دو گوشی نام برده شده پشتیبانی می‌شوند می‌توان به قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی و همچنین شارژ بیسیم معکوس اشاره داشت.

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو

 

مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو : قیمت و ارزش خرید

اما قیمت گوشی مطمئنا یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید. نسخه پایه گوشی Galaxy S10 هم اکنون در بازار کشورمان (در زمان تدوین این مطلب) قیمتی در حدود 10.5 میلیون تومان دارد. در سمت مقابل قیمت نسخه پایه گوشی هوآوی Mate 20 Pro در بازار کشور حدودا 9.5 میلیون تومان است. بنابراین نماینده هوآوی کمی ارزان قیمت تر از نماینده سامسونگ خواهد بود و با توجه به برخی از برتری های آن نسبت به گوشی سامسونگ، ما ارزش خرید این محصول را بیشتر می‌دانیم. البته فراموش نکنید که همیشه بهترین گوشی با توجه به نیازها، انتظارات و سلیقه شخصی کاربر مشخص می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی اس 10 با میت 20 پرو (Samsung Galaxy S10 vs Huawei Mate 20 Pro) پرداختیم. هر دو گوشی مذکور از اسمارتفون های رده بالا و بسیار با کیفیت بازار هستند که مطمئن هستیم از خرید هیچ کدام آن ها پشیمان نخواهید شد، اما ما در مجموع هوآوی Mate 20 Pro را گزینه خرید بهتری نسبت به سامسونگ Galaxy S10 می‌دانیم. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.