مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو

فروش قطعات الکترونیک و دیجیتال

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو

۷۷۸ بازديد

اگر می‌خواهید یک گوشی اندرویدی با کیفیت داشته باشید، هوآوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) می‌تواند گزینه خرید عالی باشد. اما گوشی وان پلاس 6 تی (OnePlus 6T) با قیمت ارزان‌تر خودش هم می‌تواند رقیب جدی برای نماینده هوآوی محسوب گردد. پس سوال این است که خرید کدام گوشی انتخاب بهتری خواهد بود؟ در ادامه این مطلب به مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو می‌پردازیم و مشخص می‌کنیم که ارزش خرید کدامیک از آن ها بیشتر است. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در بین گوشی های اندرویدی تعادل مابین دو عامل قیمت و کیفیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اینطور نیست که گوشی با مشخصات فنی خوب بتواند قیمت خیلی بالایی داشته باشد و در بازار هم موفق عمل کند. این مسئله از آنجایی وجود دارد که تنوع برندهای تولید کننده اسمارتفون های اندرویدی بالاست و هر شرکت سعی می‌کند قیمتی رقابتی‌تر را برای گوشی خودش در نظر بگیرد. در این بین هرچقدر یک اسمارتفون کیفیت بهتر و قیمت پایین تری داشته باشد، موفق تر می‌شود. یکی از گوشی های که این ویژگی را دارد، گوشی وان پلاس 6T خواهد بود.

این گوشی از کیفیت ساخت عالی و قیمت مناسبی برخوردار بوده و می‌تواند گزینه خرید عالی برای کسانی باشد که به دنبال خرید یک اسمارتفون اندرویدی با کیفیت و مقرون به صرفه هستند. اما در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو بپردازیم و گوشی OnePlus 6T را با یکی از بهترین اسمارتفون های برند هوآوی که ازقضا قیمت نسبتا مناسبی را هم در قبال قابلیت هایش ارائه می‌کند مقایسه کنیم. به عقیده شما خرید کدامیک از این دو گوشی می‌تواند گزینه بهتری باشد؟ با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید تا پاسخ این سوال را به شما بدهیم.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

از نظر کیفیت ساخت هر دو گوشی نام برده شده وضعیت خوبی دارند و به نوعی می‌توان آن ها را از بهترین های بازار محسوب کرد. شاید اصلی ترین ویژگی که سبب می‌شود هوآوی P30 Pro از این نظر بتواند گوی سبقت را از نماینده وان پلاس برباید مربوط به پشتیبانی آن از استاندارد ضد آب IP68 و عدم پشتیبانی گوشی وان پلاس 6T از این ویژگی شود. بنا به ادعای هوآوی گوشی P30 Pro تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام می‌آورد که ویژگی بسیار جالبی برای یک گوشی است و کیفیت ساخت آن را به تصویر می‌کشد. فریم اصلی هر دو گوشی آلومینیومی است و پنل جلو و قاب پشت آن ها با شیشه ضد خش پوشانده می‌شود. لازم به ذکر است که شیشه بکار رفته در قاب نماینده هوآوی از نوع شیشه آلومینوسیلیکات بوده و بدین ترتیب مقاومت و دوام بیشتری در مقایسه با شیشه‌های مشابه دیگر دارد.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو

 

از ویژگی های مشترکی که در این بخش مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو باید به آن ها اشاره کنیم می‌توان به امکان پشتیبانی همزمان دو گوشی از دو سیم کارت و عدم بهره‌مندی آن ها از جک 3.5 میلیمتری هندزفری و همچنین بهره‌مندی از پورت شارژر یو اس بی نوع سی (USB Type C) اشاره کرد. وقتی دو گوشی مذکور را در دست بگیرید، تفاوت های خیلی زیادی در زبان طراحی آن ها مشاهده نخواهید کرد. دو گوشی از نظر ابعاد بدنه تفاوت محسوسی ندارند و از نظر وزنی هم هوآوی P30 Pro فقط در حدود 7 گرم از نماینده وان پلاس سنگین تر است،

صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های باریکی دارد و در بخش فوقانی خود یک ناچ (Notch) را برای نصب لنز دوربین سلفی ارائه می‌کند. اما وقتی به قاب پشت دو گوشی نگاه کنید، ظاهر هوآوی P30 Pro به دلیل براق تر بودن بدنه آن می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد. محل نصب لنز های دوربین اصلی دو گوشی هم با هم تفاوت دارد و لنز های دوربین اصلی گوشی OnePlus 6T در بخش فوقانی و وسط قاب پشت دستگاه نصب شده و لنز های دوربین اصلی گوشی P30 Pro هم در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن نصب شده‌اند.

نکته بعدی که باید در مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت دو گوشی نام برده شده می‌شود. هر دو گوشی از اسکنر داخل ال سی دی بهره می‌برند و بخش زیرین صفحه نمایش آن ها قابلیت اسکن انگشت و تایید هویت کاربر را دارد. ضمنا نوع اسکنر هر دو گوشی اپتیکال (Optical) است. در بررسی هر دوی آن ها مشخص شد که سرعت و دقت اسکنر داخل LCD دو محصول کاملا خوب و قابل قبول است و شما می‌توانید در شرایط مختلف بدون مشکل با قرار دادن انگشت خود بر روی بخش زیرین نمایشگر آن ها، قفل صفحه را آنلاک کرده یا تایید هویت را انجام دهید.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو

 

بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که هر دو گوشی از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردارند و از تنها تفاوت اصلی آن ها در این زمینه مربوط به پشتیبانی نماینده هوآوی از قابلیت ضد آب و عدم پشتیبانی نماینده وان پلاس از این ویژگی می‌شود. اما دست گرفتن هر دو گوشی حس خوبی به شما منتقل خواهد شد اما گوشی هوآوی P30 Pro در دست کاربر کمی جذاب تر به نظر می‌آید و می‌تواند حس بهتری را به وی منتقل کند. با توجه به این موارد به عقیده ما برنده این بخش مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو نماینده هوآوی خواهد بود.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو : صفحه نمایش

اگر به گوشی های مجهز به صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید، هوآوی پی 30 پرو و وان پلاس 6 تی از گزینه های خرید خوب پیش رویتان هستند چون هر دو نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه را ارائه می‌کنند. پنل نمایشگر گوشی OnePlus 6T از نوع اپتیک آمولد (Optic AMOLED) است و اندازه 6.41 اینچی دارد اما صفحه نمایش گوشی P30 Pro هوآوی از نوع اولد (OLED) بوده و اندازه 6.47 اینچی را ارائه می‌کند. رزولوشن صفحه نمایش هر دو گوشی یکسان است و معادل 2340 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب تراکم پیکسلی پنل و گوشی به چیزی در حدود 400 پیکسل در هر اینچ می‌رسد (به طور دقیق 398 پیکسل در هر اینچ برای نماینده هوآوی و 402 پیکسل در هر اینچ برای نماینده وان پلاس).

همانطور که قبلا گفتیم حاشیه های صفحه نمایش هر دو گوشی بسیار باریک بوده و این امر سبب شده دو محصول ظاهری جذاب تر داشته باشند. طبق آمار چیزی در حدود 85.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی OnePlus 6T و در حدود 88.6 پنل جلوی گوشی Huawei P30 Pro با نمایشگر آن ها احاطه می‌شود. ضمنا بخش زیرین صفحه نمایش هر دو گوشی از اسکنر انگشت اپتیک بهره می‌برند و در بخش فوقانی نمایشگر هر دوی آن ها هم لنز دوربین سلفی در ناچ نصب است. روی صفحه نمایش آن ها هم با شیشه ضد خش گوریلاگلس پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی روی صفحه نمایش هر دو گوشی نصب کنید.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو

 

بنابراین در این بخش مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو تقریبا شاهد ویژگی های یکسان و مشابهی بودیم که در هر دو محصول ارائه شده‌اند. اما کیفیت و وضوح تصویر پنل نمایشگر کدام گوشی وضعیت بهتری دارد؟ در بررسی آن ها مشخص شد که هر دو محصول از نظر کیفیت صفحه نمایش وضعیت بسیار خوبی داشته و محتوا روی پنل نمایشگر آن ها شارپ و شاداب خواهد بود. تراکم پیکسلی خوب پنل دو گوشی کمک می‌کند که تصاویر واضح تر و جذاب تر به نظر برسند و درمجموع کیفیت مطلوبی داشته باشند. ضمنا بزرگ بودن صفحه نمایش آن ها منجر شده که انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و ویدیو از طریق آن ها به مراتب لذت بخش شود.

در مقایسه دو گوشی مشخص شد که صفحه نمایش هر دوی آن ها قدرت و کیفیت تولید روشنایی عالی دارد. بدین ترتیب می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دو محصول بر روی 80 درصد بدون مشکل در تمام شرایط و حتی زمان هایی که آفتاب مستقیما به پنل نمایشگر گوشی می‌تابد از آن ها استفاده نمایید. در مجموع کیفیت خوب صفحه نمایش یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت هر دو گوشی مورد نظر است و به عقیده ما از این جهت دو گوشی کیفیت یکسانی را ارائه کرده‌اند و نمی‌توان یکی از آن ها را برتر از محصول دیگر دانست. برای این بخش مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو برنده‌ای را در نظر نمی‌گیریم.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هم وان پلاس و هم هوآوی در گوشی های خود از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. گوشی وان پلاس 6 تی به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری OxugenOS که رابط اختصاصی شرکت وان پلاس است هم روی آن نصب خواهد بود. در سمت دیگر گوشی هوآوی P30 Pro هم به طور پیش فرض از اندروید 9 پای بهره‌مند بوده و رابط کاربری اختصاصی هوآوی با نام EMUI را ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که هم اکنون آپدیت اندروید 10 هم به صورت رسمی برای هر دو گوشی نام برده شده منتشر شده است و کاربران آن ها به طور OTA قادر به دانلود و نصب این آپدیت هستند. اما بستر نرم افزاری کدام گوشی کیفیت بهتری دارد؟

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو

 

در بررسی و مقایسه ما مشخص شد که هر گوشی به راحتی از پس نصب و اجرای اپلیکیشن های پرطرفدار امروزی از جمله اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره بر می‌آیند و هیچ لگ و تاخیری در حین استفاده از این برنامه ها در بستر نرم افزاری دو گوشی نمایان نمی‌شود. از نظر قابلیت ها و ارائه ویژگی های مختلف می‌توان رابط گوشی هوآوی را بهتر محسوب کرد اما از نظر بهینه بودن باید برتری را به رابط OxygenOS گوشی وان پلاس 6 تی داد! اگرچه به دلیل بهره‌مندی از سخت افزار خوب، سنگین بودن رابط گوشی P30 Pro هوآوی خیلی تاثیری روی تجربه کاربری آن نمی‌گذارد. به همین دلیل ترجیح دادن رابط و بستر نرم افزاری یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر امری سلیقه‌ای بوده و نمی‌توان گفت که مطلقا رابط کاربری یکی از آن ها بنا به چند دلیل از رابط گوشی دیگر بهتر است. پس برای این بخش مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو هم برنده مطلقی را عنوان نمی‌کنیم، اما شخصا بیشتر طرفدار رابط کاربری گوشی OnePlus 6T هستیم.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو : پردازنده، رم و حافظه داخلی

قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در مقایسه دو گوشی به آن توجه شود. اهمیت این موضوع به ویژه زمانی که قرار باشد دو گوشی رده بالا و نسبتا گران قیمت با هم مقایسه گردند بیشتر خواهد شد. هوآوی P30 Pro از تراشه *******n 980 بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A55 بوده و فرکانس 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 بوده و فرکانس 1.92 گیگاهرتزی دارند و درنهایت هم دو هسته آخر آن از نوع Cortex-A76 بوده و فرکانس 2.6 گیگاهرتزی خواهند داشت. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 هم در این گوشی بکار گرفته شده است. این اسمارتفون از نظر رم شامل نسخه های 6 و 8 گیگابایتی می‌شود. از نظر حافظ داخلی هم نسخه های 128، 256 و 512 گیگابایتی دارد و اتصال حافظه جانبی هم توسط آن پشتیبانی می‌شود.

اما در سمت مقابل تراشه‌ اسنپدراگون 845 کوالکام که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شود در قلب گوشی وان پلاس 6 تی بکار رفته است. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته‌ای بوده و از چهار هسته پردازشگر Kyro 385 Silver با فرکانس 1.7 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 385 Gold با فرکانس 2.8 گیگاهرتز تشکیل می‌شود. ضمنا پردازنده گرافیکی Adreno 630 در این تراشه وظیفه تجزیه تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی وان پلاس 6T از نظر رم شامل نسخه های 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی دارد. لازم به ذکر است که این گوشی برخلاف نماینده هوآوی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. ما در مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دو گوشی را در اختیار داشتیم.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو

 

برای درک قدرت عملکرد دو گوشی ما بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را برای مدت زمان 20 دقیقه در دو گوشی و با شرایط یکسان اجرا کردیم. سپس از بازی های مذکور خارج شدیم و 10 بازی و اپلیکیشن از پیش تعیین شده را روی آن ها اجرا کردیم و تا زمان لود شدن کامل هر برنامه صبر کردیم تا در نهایت مشخص شود کدام گوشی سرعت بهتری را ارائه می‌کند. نتیجه مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو مشخص کرد که هر دو گوشی به سادگی از پس اجرای بازی های سنگینی مثل پابجی موبایل یا آسفالت 9 بر می‌آیند. از سمت دیگر سرعت بارگذاری و لود بازی و اپلیکیشن های بعدی هم در هر دو گوشی خوب است اما در مجموع هوآوی پی 30 پرو برتری نسبی در مقایسه با وان پلاس 6 تی داشت.

پس در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که هر دو گوشی مورد نظر یعنی هوآوی P30 Pro و وان پلاس 6T از کیفیت و قدرت پردازشی بالایی برخوردند و بدون شک حداقل تا 3 سال آینده نیازهای یک کاربر عادی و معمولی را برطرف می‌کنند. اگر به اجرای بازی های سنگین در گوشی علاقه داشته باشید هم هر دو محصول نیاز شما را رفع خواهند کرد اما اگر خیلی دقیق و جزئی این مسئله را زیر ذره‌بین قرار دهید، قدرت و پتانسیل عملکردی نماینده هوآوی از نماینده وان پلاس بیشتر خواهد بود. پس می‌توان برتری این بخش مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو را به گوشی P30 Pro اختصاص داد.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو : دوربین اصلی و سلفی

موضوع مهم بعدی که باید به آن پرداخته شود مربوط به دوربین و کیفیت عملکرد آن خواهد بود. دوربین هوآوی P30 Pro بهتر است یا دوربین گوشی وان پلاس 6T؟ دوربین اصلی نماینده هوآوی از سه لنز 40، 8 و 20 مگاپیکسلی و یک لنز عمقی TOF 3D تشکیل می‌شود. سه لنز دوربین 40، 8 و 20 مگاپیکسلی این گوشی به ترتیب از نوع واید (Wide)، پریسکوپ تله‌فتو (Periscope Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پرتره، فیلمبرداری در حالت پرتره، زوم اپتیکال 5X، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED دوبل هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو

 

اما در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی وان پلاس 6 تی از دو لنز 16 و 20 مگاپیکسلی تشکیل شده که هر دوی آن ها از نوع واید هستند. قابلیت هایی مثل قابلیت تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و امکان ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت های 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. و یک چراغ فلش LED دوگانه هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. با توجه به ویژگی های روی کاغذ انتظار داریم که دوربین نماینده هوآوی بازده بهتری داشته باشد، اما آیا در عمل هم همینطور است؟

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو مشخص کرد که دوربین اصلی نماینده هوآوی کیفیت بهتری در مقایسه با دوربین اصلی نماینده وان پلاس دارد! تقریبا در 70 درصد مواقع عکس هایی که با دوربین اصلی گوشی P30 Pro ضبط می‌شود شادابی و جزئیات بیشتری در مقایسه با عکس های مشابهی دارند که با دوربین گوشی OnePlus 6T ضبط خواهند شد. در 30 درصد باقی مانده هم شاید فقط در شرایط محدود دوربین وان پلاس 6 تی قادر به ضبط عکس های بهتر باشد و در مابقی شرایط کیفیت عکس های ضبط شده دو گوشی تقریبا وضعیت مشابهی دارد. لازم به ذکر است که هر دو گوشی در عکسبرداری پرتره عملکرد خوبی را ارائه می‌کنند.



مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو

اما دوربین سلفی دو گوشی چه وضعیتی خواهد داشت و کدامیک از این نظر محصول بهتری هستند؟ دوربین سلفی گوشی OnePlus 6T از یک لنز 16 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR خودکار، ضبط عکس های پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در سمت مقابله دوربین سلفی گوشی هوآوی P30 Pro از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که آن هم از قابلیت هایی مثل HDR، ضبط عکس های پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین سلفی نماینده هوآوی هم تقریبا همیشه بهتر است. دوربین سلفی گوشی OnePlus 6T خواهد بود. بنابراین در مجموع برتری این بخش مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو باید به نماینده هوآوی اختصاص داده شود.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو : باتری و شارژدهی

هوآوی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی P30 Pro یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت را در نظر گرفته است اما در سمت مقابل گوشی One Plus 6T یک باتری لیتیوم پلیمری 3700 میلی آمپر ساعتی دارد. بنابراین روی کاغذ انتظار می‌رود که قدرت و کیفیت شارژدهی باتری نماینده هوآوی به مراتب بهتر از وان پلاس باشد. در بررسی دو گوشی مشخص شد که باتری آن ها با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند نیازهای یک کاربر معمولی را برای مدت زمان 1.5 روز تامین کند و علیرغم اینکه ظرفیت باتری OnePlus 6T کمتر از گوشی P30 Pro است، پایاپای این محصول دوام می‌آورد.

این مسئله و دوام خوب باتری گوشی OnePlus 6T بدون تردید با بهینه‌تر بودن بستر نرم افزاری آن هم ارتباط مستقیم دارد، چون هرچقدر رابط کاربری و بستر نرم افزاری یک گوشی بهینه تر طراحی شود، فشار روی منابع دستگاه و مصرف شارژ باتری هم کمتر می‌شود. خوشبختانه هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنند. شارژر اورجینال گوشی OnePlus 6T قدرت 20 واتی دارد و در بررسی ما توانست تقریبا ظرف 60 دقیقه فول شارژ باتری گوشی را انجام دهد. در سمت مقابل شارژر فابریک گوشی Huawei P30 Pro توان 15 واتی دارد، اما تقریبا در 50 دقیقه باتری آن را فول شارژ می‌کند.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو

 

بنابراین سرعت شارژ مجدد عالی یکی از اصلی ترین ویژگی های مطلوب هر دو گوشی است و قدرت شارژدهی باتری هر دوی آن ها هم وضعیت بسیار خوبی دارد. اما دو ویژگی دیگر هم در نماینده هوآوی ارائه شده که باید در مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو به آن ها اشاره کنیم. این دو ویژگی مربوط به پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی و همچنین شارژ بیسیم معکوس می‌شود. متاسفانه این دو قابلیت در گوشی OnePlus 6T ارائه نشده‌اند. بنابراین اگر به پشتیبانی گوشی از دو ویژگی مذکور اهمیت می‌دهد، نماینده هوآوی می‌تواند گزینه خرید بهتری برای شما باشد.

 

مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو : قیمت و ارزش خرید

مسلما قیمت یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در انتخاب و خرید اسمارتفون جدید خواهد بود. به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز ما قیمت دلاری دو گوشی مورد نظر را ملاک مقایسه خود قرار می‌دهیم. نسخه پایه گوشی OnePlus 6T هم اکنون در بازارهای جهانی با قیمتی در حدود 310 دلار به فروش می‌رسد اما قیمت نسخه پایه گوشی Huawei P30 Pro در بازارهای جهانی حدود 505 دلار است! بنابراین نماینده وان پلاس به مراتب قیمت رقابتی تری را در مقایسه با نماینده هوآوی ارائه می‌کند اما با این حال نمی‌توان آن را مطلقا انتخاب بهتری در مقایسه با گوشی هوآوی P30 Pro دانست چون پی 30 پرو هوآوی در خیلی از زمینه ها برتری های محسوسی نسبت به وان پلاس 6 تی دارد. به عقیده ما هر دو گوشی با توجه به قیمتی که دارند از ارزش خرید خوبی برخوردار هستند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه وان پلاس 6T با هواوی پی 30 پرو پرداختیم. این دو گوشی از با کیفیت ترین گوشی های فعلی بازار هستند و از قیمت مناسبی هم برخوردارند. به عقیده ما اگر می‌خواهید هزینه خیلی زیادی نکنید اما به دنبال یک گوشی اندرویدی برتر هستید، وان پلاس 6 تی را خریداری نمایید اما اگر دستتان برای صرف هزینه بیشتر باز است، مطمئنا گوشی هوآوی P30 Pro می‌تواند گزینه خرید بهتری در مقایسه با نماینده وان پلاس باشد. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.